حمله سیمئونه به سرمربی بارسا پیش از نبرد نیوکمپ؛ «ژاوی تک بُعدی است»


حمله سیمئونه به سرمربی بارسا پیش از نبرد نیوکمپ؛ «ژاوی تک بُعدی است»

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید اسپانیا با انتقاد از اظهارنظر همتای خود در باشگاه بارسلونا در خصوص سبک بازی اتلتی، اگفت که «ژاوی هرناندز» زندگی بیرون از بارسلونا را «درک نمی‌کند.»

به گزارش ایرنا، آبی‌اناری‌ها فرداشب(یکشنبه) در نیوکمپ از اتلتیکو میزبانی می‌کند و این در شرایطی است که دو تیم در جدول لالیگا تنها یک امتیاز اختلاف داشته و برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم نخست نبردی بین آنان در گرفته است.

«دیگو سیمئونه» سرمربی اتلتی در نشست خبری پیش از بازی حاضر شد و به نظر از اظهارات چند سال پیش ژاوی در مورد اتلتیکو به شدت آزرده خاطر بود.

سیمئونه در این باره گفت: به یاد دارم ژاوی در سال ۲۰۱۶ در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که سبک بازی اتلتیکو برای تیم‌های بزرگ نیست.

وی افزود: حالا او این فرصت را دارد(با بازیکنانی که تازه خریده در حال حاضر در سه پست هشت بازیکن دارد)، تیم موردنظر خود را تشکیل داده و با فلسفه ای که خود در بارسلونا با آن رشد کرده، آنان را وفق دهد. ما هم سعی می‌کنیم در این بازی به آنان ضربه بزنیم.

بارسلونا در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، «فران تورس» را از منچستریونایتد، «آداما ترائوره» را به طور قرضی از ولورهمپتون و «پیر امریک اوبامیانگ» را از آرسنال به خدمت گرفت.

سیمئونه با اشاره به اینکه ژاوی پیش از پیوستن به السد در سال ۲۰۱۵، تمام دوران فوتبال خود را در بارسلونا سپری کرده و به همین دلیل تجربه حضور در دیگر باشگاه‌ها را ندارد گفت: وقتی شما تنها یک موقعیت و شرایط را تجربه کرده باشید، شرایط دیگر را درک نمی‌کنید. اگر در باشگاه‌ها جابجا شوید و شرایط دیگر را تجربه کرده باشید، خواهید فهمید که فوتبال تنها یک شکل ندارد.

با این وجود مرد آرژانتینی نیمکت اتلتی که در جریان حدود یک دهه حضور روی نیمکت این تیم، هرگز بارسا را در نیوکمپ نبرده است، از حضور ژاوی در بارسا حمایت کرد و ادامه داد: سبک بازی بارسلونا را دوست دارم. ژاوی فلسفه‌ای را که تمام عمرش به آن اعتقاد داشته را اعمال کرده و با بازیکنانی که جذب کرده، ظاهرا ابزارهای زیادی در اختیار دارد. از زمانی که اینجا(لالیگا) آمده‌ام، بارسلونا همواره برای قهرمانی جنگیده و با این ابزار جددی، بی‌شک شانس قهرمانی دارند.

ژاوی اما در واکنش اظهار داشت: این سبک بازی به درد بارسا نمی‌خورد. اگر ما مثل اتلتیکو بازی کنیم، مردم و هواداران سبک بازی ما را درک نخواهند کرد. نمی‌گویم که سبک بازی آنها هیچ ویژگی خوبی نداشته و آنها رقابتی نبوده و یا اینکه جام نبرده‌اند؛ بلکه صرفا منظورم این است که این سبک فوتبال ما نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در