حسن یزدانی: هرکس مدعی است در انتخابی منتظرش هستم


حسن یزدانی در مورد اینکه تا چه زمانی به کشتی ادامه خواهد داد؟ گفت: اگر در این سال‌ها باختی هم داشتم، قطعا حریف از من بهتر بود که توانست مرا شکست بدهد، ولی آخرین بار خدا کمک کرد و حریف آمریکایی را بردم. تا زمانی که توان داشته باشم...

حسن یزدانی در مورد اینکه تا چه زمانی به کشتی ادامه خواهد داد؟ گفت: اگر در این سال‌ها باختی هم داشتم، قطعا حریف از من بهتر بود که توانست مرا شکست بدهد، ولی آخرین بار خدا کمک کرد و حریف آمریکایی را بردم. تا زمانی که توان داشته باشم و بدانم برای تیم ملی و کشتی مثمرثمر هستم، قطعاً کشتی می‌گیرم. ان‌شاءالله اتفاقی در این مسیر پیش نیاید. هدفم المپیک 2024 هست و تا آن وقت هم بازی‌های آسیایی و همچنین جهانی در پیش است و اگر به دوبنده تیم ملی رسیدم، می‌خواهم دل مردم را شاد کنم.

به گزارش تابناک ورزشی، قهرمان سال 2021 جهان در برنامه زنده تلویزیونی درباره چرخه انتخابی تیم ملی تاکید کرد: من کارشناسی نمی‌کنم؛ کشتی‌گیرم و تابع قانون. هر تصمیمی بگیرند، به عنوان عضو کوچک اطاعت می‌کنم، چون وظیفه من کشتی گرفتن است. چرخه خیلی خوبی است، این دوره خیلی به مسابقات کشوری بها داده شده و کسانی که مدعی دوبنده تیم ملی هستند، از قهرمان کشوری ورود پیدا کردند و نفرات برتر کشوری به آسیایی می‌روند. چند سالی این اتفاق رخ نداده بود. نمی‌شود به این چرخه ایراد گرفت. این چرخه دست و پا شکسته در سال‌های گذشته هم انجام می‌شد، اما چرخه اعلام شده کاملاً به کشتی کشور کمک می‌کند. مربی و سرمربی در انتخاب کشتی‌گیر نقش ندارند و خود کشتی‌گیر باید حقش را وسط تشک بگیرد.

یزدانی با اعلام اینکه قرار است در آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد، اضافه کرد: من هر سال در انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم و حتی اول از همه برای من انتخابی گذاشتند که قهرمانان دیگر بیایند و کشتی بگیرند. الان هم این فرصت برای همه بچه‌ها و همین‌طور هم وزن‌هایم که مدعی دوبنده تیم ملی هستند، ایجاد شده که رقابت کنند و من هم مثل بقیه در این چرخه کشتی می‌گیرم و در نهایت هر کسی حقش هست، در این چرخه به حقش برسد.

وی در مورد اینکه آیا غیر از کشتی کار دیگری هم انجام می‌دهد، گفت: حقیقتاً تمام فکر و ذهنم کشتی است و فرصت ورود به جای دیگری را ندارم. اگر جایی حضور من مثمرثمر باشد، با جان و دل انجامش می‌دهم، ولی شغل خاصی ندارم.

دارنده مدال نقره المپیک 2020 توکیو در مورد افتتاح سالن ورزشی‌اش در مازندران عنوان کرد: این یک مجموعه ورزشی و کمپ تمرینی است که در چند رشته فعال خواهد بود. فاز به فاز به بهره‌برداری می‌رسد و فعلاً سالن کشتی راه اندازی شده است. اگر پروانه بهره‌برداری بدهند، کشتی‌گیران تمرینات‌شان را شروع می‌کنند. وظیفه من بود به عنوان ورزشکار قدمی برای کشتی و ورزش استانم بردارم. امیدوارم قهرمانان خوبی را تحویل جامعه بدهیم. من با هزینه شخصی خودم این کار را انجام می‌دهم. هیچ حمایتی هم نشدم. داخل سالن فقط تشک هست، دوست دارم امکانات دیگری هم در سالن داشته باشیم که اینجا به آکادمی استعدادیابی تبدیل شود. اگر حمایت شویم، کمپی خواهد شد که قهرمانان مستعد در آن شناسایی خواهند شد. علاوه بر کشتی در رشته‌های قایقرانی، فوتسال و ... هم فعالیت می‌کنیم و فاز به فاز جلو می‌رویم. هیچ کمکی از سوی ارگان های دولتی به من نشده و با هزینه شخصی این کار را انجام می‌دهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»