6 شهرستان آذربایجان غربی وضع قرمز و نارنجی کرونایی/مردم واکسن بزنند


6 شهرستان آذربایجان غربی وضع قرمز و نارنجی کرونایی/مردم واکسن بزنند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 6 شهرستان استان وضع قرمز و نارنجی کرونایی دارند که از این تعداد، وضع خوی قرمز است.

محمدامین ولیزاد روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: همچنین شهرستان های ارومیه، اشنویه، تکاب، بوکان و پلدشت وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: روند تبدیل وضعیت شهرستان های کشور و آذربایجان غربی به سرعت در حال حرکت به سمت قرمز شدن بوده به طوری که طی یک روز، تعداد شهرهای قرمز کشور بیش از ۱.۵ برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: شیوع کرونا در دنیا، کشور و استان روند رو به رشد دارد به طوری که در ۲ هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی در سطح کشور و به تبع آن در استان سه تا چهار برابر شده است.

ولیزاد بیان کرد: تعداد موارد بستری در آذربایجان غربی ۵۰ درصد بیشتر شده که این روند رو به رشد نشان دهنده ورود به موج ششم است.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از تجمعات غیر ضروری و سفرهای غیر ضروری و داشتن تهویه مناسب در مکانهای سربسته، تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال که از دُز دوم آنها سه ماه سپری شده، نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند.

وی گفت: این دانشگاه آمادگی کامل برای تزریق حداقل ۱۰۰ هزار دُز واکسن را به صورت روزانه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد