جنگ شناختی تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری اعصاب و روان بر رفتار مردم است


جنگ شناختی تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری اعصاب و روان بر رفتار مردم است

مشهد- ایرنا- مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جنگ شناختی با تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری مغز، اعصاب و روان و احساسات و عواطف مردم بر رفتار آنان اثر می‌گذارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حمیدرضا مقدم فر مولف کتاب جنگ شناختی در کارگاه " جنگ ترکیبی در عصر سلطه رسانه‌ها" که در مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، در رابطه با جنگ شناختی و هیبریدی، ابعاد و اصول آن اظهار داشت: ساده‌ترین تعریف از جنگ شناختی توانایی تأثیرگذاری و نفوذ بر ادراک و شناخت یک فرد و جامعه در جهت اهداف مورد نظر است.

وی با بیان اینکه جنگ هیبریدی بسیج تمام ظرفیت های ملی برای رسیدن به هدف است، ادامه داد: جنگ هیبریدی به معنای شبکه سازی و یکپارچه سازی طیف وسیعی از تاکتیک‌های متنوع در رقابت‌های شدید بین المللی بخصوص در وضعیت خاکستری است .

کارشناس مسائل سیاسی و مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: چند سالی است که ادبیات جنگ شناختی در ادبیات سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای ما ورود جدی‌تری پیدا کرده است و امروز در عرصه رسانه با جنگ شناختی پیچیده‌تری مواجه هستیم و رسانه تبدیل به ابزار فراگیری برای این جنگ شده است.

مقدم فر افزود: در جنگ شناختی سلاح موشک به نوعی تبدیل به سلاح رسانه می‌شود، بنابراین همه افراد می‌توانند ابزار و عامل این جنگ باشند چرا که جنگ تفکر و باورهاست.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر جهاد تبیین گفت: امروز دشمنان زیرکانه و هوشمندانه قصد تاثیر بر ذهن و افکار مردم را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جواد مهدوی نسب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: دشمنان برای غارت یک جامعه اول آن جامعه را دچار غفلت می کنند، بنابراین برای زهر آنها باید پادزهری داشته باشیم و بهترین راهکار آن جهاد تبیین و ورود به مسائل سیاسی است.

حجت الاسلام مصطفی رجائی پور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج اساتید فرا جناحی عمل می‌کند، افزود: در این کارگاه علاوه براساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور نیز حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!