مدیر مرکز امت واحده لبنان: آمریکا با ورود به جنگ یمن حماقت کرد


مدیر مرکز امت واحده لبنان: آمریکا با ورود به جنگ یمن حماقت کرد

قم - ایرنا - مدیر مرکز اُمت واحده لبنان مردم یمن را مقاوم و شجاع و ورود آمریکا به جنگ با این کشور را حماقتی تاریخی خواند و اعلام کرد که آمریکایی‌ها از ادامه این وضعیت ترسیده‌اند چرا که متوجه شده‌اند در آینده چیزی جز شکست بدست نخواهند آورد.

حجت‌الاسلام «سید فادی‌السید» روز شنبه در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن با بیان این مطلب افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها پشت پرده قرار دارند و عربستان و امارات هم به دنبال آن هستند در پایان این جنگ بر یمن چیره شوند از این رو اقتصاد و زیربناهای اساسی یمن را مورد تهاجم قرار می‌دهند، دلیل اصلی جنگ در یمن به خاطر موقعیت راهبردی این کشور است چرا که در راس باب‌المندب مهمترین منطقه تجارت جهانی قرار گرفته است و تسلط بر آن شرایط را برای اسرائیل در راستای صادرات آسان می‌کند.

وی گفت: دشمنان یمن فکر می کنند که گروه‌های کوچکی در حال مقاومت در برابر آنها هستند حال آنکه تمام یمن با گوشت و استخوان خود در حال دفاع است.

فادی‌السید تهاجم نظامی عربستان سعودی به بهانه آزاد کردن یمن را فریبی آشکار توصیف کرد و گفت: اگر قصدشان نجات یمن بود، لزومی نداشت راه‌ها، تاسیسات زیربنایی، بیمارستان‌ها و مراکز مخابراتی را تخریب کنند بنابراین موضوع چیز دیگری است و تاریخ شهادت خواهد داد که این‌ها تا به حال نتوانسته‌اند و تا ابد هم نخواهند توانست بر این ملت و قوم استوار، سیطره پیدا کنند.

مدیر مرکز امت واحده لبنان مردم یمن را به خاطر علم، معرفت و استواریشان پیروز توصیف کرد و گفت: این ملت پابرهنگانی هستند که هیچکس نمی‌تواند بر اراده آن‌ها سیطره پیدا کند، آن‌ها از عزت خودشان استفاده می‌کنند و این را از امام علی (ع) گرفته‌اند که آن‌ها را به اسلام دعوت کرد و با نفس‌های مبارک امام علی و دستور پیامبر به اسلام رو آوردند و این عقیده در درون آن‌ها ریشه دواند و به دلیل ایمانشان است که این استواری را در درونشان مشاهده می‌کنیم.

او در بیان جنبه نظامی گفت: ملت یمن از کرامت خود دفاع می‌کنند؛ با وجود این حصار و تجاوزهای دریایی، هوایی و زمینی، که نشان می‌دهد استعمار پشت این قضیه است، موشک‌های پیشرفته‌ای تولید کردند و برای خود قدرتی تأثیرگذار شدند، که حالا نه تنها عربستانی‌ها بلکه اسرائیلی‌ها از این قدرت می‌ترسند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: پا گرفتن و قدرتمند شدن مردم یمن در این منطقه برای رژیم صهیونیستی خیلی وحشتناک است؛ با وجود این نداری‌ها، فشارها و زخم‌های سنگین یمن، رشدشان عجیب و چشمگیر بوده است. امارات و عربستان اصل نیستند؛ این‌ها وسیله و آلت دست آمریکا و اسرائیل هستند.

مدیر مرکز امت واحده لبنان توضیح داد: وقتی می‌بینیم که یمن امارات را از عمق مورد اصابت قرار می‌دهد، حساب دست آمریکا می‌آید که یمن در چه سطحی است، هر ضربه و هر جوابی یک سیلی بر آمریکا است و نشان می‌دهد که در چه سطحی از قدرت و قوت قرار دارند.

وی ادامه داد: موشک‌های بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین که عربستان و امارات را مورد اصابت قرار دادند، در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم دید که اسرائیل و تلاویو را مورد اصابت قرار می‌دهند که البته اسرائیل، امارات و عربستان در یک کشتی هستند. این حملات در جواب زخم‌هایی است که یمن در این‌ها خورد.

فادی‌السید بیان داشت: امروز آمریکا از قدرت نظامی یمن می‌ترسد، حماقت آمریکایی‌ها و قصدشان در نابودی یمن یا سیطره بر آن، خداوند هم مکر کرد و استواری یمنی‌ها را مشاهده کردیم و پرچمدار پرچم اسلام و پیروی از پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) شدند؛ این فرصتی بود تا خود را نشان دهند و به یک قدرت راهبردی در منطقه‌ای خاص تبدیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...