طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بر اساس آمایش سرزمین باشد


طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بر اساس آمایش سرزمین باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گفت: اجرای چنین طرح‌هایی باید با دیدگاه طرح آمایش سرزمین صورت بگیرد.

علی حیدری‌گوجانی ۱۶ بهمن‌ماه در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های مورد بررسی در این کارگروه، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های متولی استعلامات لازم در خصوص طرح‌هایی که به کارگروه ارسال می‌شوند را مدنظر قرار دهند تا مطالعات و اقدامات بعدی پس از تصویب آن‌ها انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص بازنگری طرح جامع شهر سامان، افزود: باتوجه به اینکه فضای سبز در این شهر زیاد است و به‌نوعی منطقه‌ای گردشگری به‌شمار می‌رود، لازم است در صورت امکان به‌منظور حفظ باغات، اراضی موجود در شهر کمتر به کاربری مسکونی تبدیل شوند، البته قطعا منطقه گردشگری نیازمند ساخت و ساز است.

وی افزود: باتوجه به روند مهاجرت جمعیت از چهارمحال و بختیاری به استان‌های هم‌جوار و آغاز طرح‌های اشتغالزا در آینده‌ای نزدیک، امکان مهاجرت به داخل استان وجود دارد، بنابراین افزایش تراکم شهر سامان مسئله‌ای مورد توجه است، البته این پیشنهاد مربوط به مناطقی است که امکان افزایش تراکم تا یک طبقه در شهر وجود دارد.

حیدری با اشاره به آغاز اجرای طرح نهضت مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شهر سامان، تصریح کرد: در صورتیکه زمین اختصاصی برای اجرای چنین طرحی پاسخگوی نیاز مردم نباشد، زمین از مناطقی کم و به این طرح مهم اختصاص داده شود، زیرا اگر مهاجرت معکوس اتفاق بیوفتد، نیاز به مسکن بیشتر احساس می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح توسعه پایدار منظومه روستایی، خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی باید با دیدگاه طرح آمایش سرزمین صورت گرفته و رو به جلو حرکت کرد.

در جلسه کارگروه امور زیربنایی۱۶ طرح ارائه شده در زمینه ساخت‌وساز، کشاورزی، صنعتی، خدماتی- رفاهی، الحاق و حذف معبر در حریم شهر، بازنگری طرح جامع شهر سامان، جابجایی هفت روستای در معرض خطر در شهرستان اردل و طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در بخش ناغان مطرح و به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل