کراتین مو برای چه کسانی مناسب نیست ؟


ما در این مقاله به شما می گوییم چه مو هایی نباید کراتین تراپی شوند و این دسته های خاص را نام خواهیم برد و برسی میکنیم، با ما باشید. دسته های مختلفی از افراد وجود دارند که کراتین تراپی برا آنها بی فایده و ممنوع است و هیچ نتیجه...

ما در این مقاله به شما می گوییم چه مو هایی نباید کراتین تراپی شوند و این دسته های خاص را نام خواهیم برد و برسی میکنیم، با ما باشید.

دسته های مختلفی از افراد وجود دارند که کراتین تراپی برا آنها بی فایده و ممنوع است و هیچ نتیجه مثبتی دربر نخواهد داشت و در ساده ترین حالت ممکن حداکثر بعد از دو بار شستشو تمام نتایج کراتین تراپی از سرشان محو خواهد شد و وقت و هزینه شما از بین میرود !!

کراتین مو با این که یک پروتئین بسیار مهم در مو هست بعضی وقت تا در مو از بین میرود، و لازم هست ما خودمان کراتین را به مو تضریق کنیم، و در نتیجه میشود عمل کراتین تراپی که در سالن های زیبایی انجام میشه، اما فراموش نکنید این نوع تراپی مزایا و مضراتی هم دارد، پس دقت کنید.

ما در این مقاله سعی داریم دسته های مختلف رو برسی کنیم و یکبار برای همیشه باید ها و نباید هایی را در ذهن شما هک کنیم :

کراتین مو برای چه کسانی مناسب نیست ؟

1. افرادی که تیروئید دارن و قبلا از بیماری سرطان رنج میبردند

افرادی که درگیر تیروئید هستند حتی رنگ مو هم در بعضی از موارد به دلیل تغیر ساختار بدن پذیرش ثابت و مثل انسان های معمولی را ندارد ، برای این افراد بهتر است کراتین انجام نشود چون ممکن است تاثیری نداشته باشد، و برای سرطانی ها بسیار خطرناک است.

2. کسانی که حامله یا شیر ده هستند.

کراتین تراپی برای این دسته از افراد ممنوع میباشد ، درست است کراتین هایی مثل لونیکس کاملا گیاهی هستند و شرکت سازنده ادعا میکند برای بانوان باردار مشکلی ایجاد نمیکند اما در نهایت میتواند تاثیرات منفی بر روی جنین بگذارد ، مخصوصا 12 هفته اول بارداری خانوم ها بسیار حساس است پس کراتین مو برای زنان باردار ممنوع است.

البته شما با خرید کراتین اورجینال و اصلی میتوانید خیال خود را بسیار راحت کنید.

3. کسانی که قرص ضد بارداری مصرف میکنند.

این مورد بسیار تجربی است، مشتری داشتیم که هر دو ماه یکبار آمده و گفته است که کراتین مو هایش از بین رفته است و ما به رایگان کراتین تراپی انجام میدادیم، بعد از مدتی درخواست کردیم که برای سلامتی خودش آزمایش بده و تنها موردی که اضافی وارد خونشون میشد قرص های ال دی بود و درخواست کردیم ازشون که نمونه خارجیش رو مصرف کنند و جالبه بعد از مدتی این مشکل کاملا حل شد.

4. افرادی که دارو های خاص مصرف میکنند.

افرادی که داروهای غدد، کورتون و یا قرص اعصاب مصرف میکنند به این دلیل که این قبیل داروها بر روی خون اثر گذاشته و عملکرد کراتین را مختل میکند ممکن است کراتین تراپی برای این افراد جوابگو نباشد.

کراتین مو برای چه کسانی مناسب نیست ؟

5. بانوانی که در دوره عادت ماهانه هستند.

کراتین کردن در عادت ماهانه میتواند مشکل زا باشد، بهتر است کراتین مو در زمان پریودی انجام نشود.

کراتینه کردن مو در زمان پریودی کار درستی است یا خیر؟ این سوال که ذهن بسیاری از خانم‌ها را درگیر کرده است، برای شما پاسخ می‌دهیم :

از آنجا که در زمان قاعدگی هورمون‌ها تغییر می‌کنند، پوست بدن حساس تر از گذشته عمل می‌کند. به دلیل اینکه هنگام کراتینه کردن پوست سر در معرض مواد کراتینه مو قرار می‌گیرد، ممکن است تحریک شده و دچار حساسیت و التهاب گردد. از این رو توصیه می‌کنیم از کراتینه مو در دوران پریودی صرف‌نظر کنید.

6. افرادی که دریکماه گذشته عمل جراحی داشتند.

یکی دیگه از موهایی که کراتین تراپی نباید بشود افرادی هستند که طی یکماه گذشته عمل جراحی داشتند و کمتر از یکماه از تاریخ بیهوشی میگذره در اکثریت موارد کراتین بر روی موهایشان جواب نمیدهد، مواد بی هوشی تاثیراتی بر روی بدن میگذارد که تا کامل خارج شدن این مواد از بدن بهتر است کراتین تراپی انجام نشود .

7. افرادی که مو سفید دارند یا از حنا استفاده میکنند.

افرادی که موی سفید دارند به این دلیل که ساختار موهاشون تغییر میکنه و همچنین افرادی که از حنا استفاده میکنند به این دلیل که حنا ساختار مو را تغیر میدهد معمولا کراتین را نمیتواند نگهدارند.

اگر دقت کنید برای مثال مو سفید که ساختار خودش را از دست داده اگر در حالت عادی 150 میل کراتین نیاز داشته باشد روی مو سفید حدودا 50 میل جذب میکند و امکان نگهداری کراتین را ندارد.

8. افرادی که به کراتین حساست دارند.

شاید این مورد بسیار عجیب بوده باشه برایتان اما در بین هر هزار نفر یک نفر وجود دارد که به کراتین تراپی واکنش نشان میدهد و در اون لحظه هیچ مشکلی ندارند و بعد از یک یا دو روز بدن واکنش نشان میدهد و باعث تورم صورت و چشم می شود البته جای نگرانی نیست بنا بر امار ما کمتر از ده نفر در ایران همچین اتفاقی براشون افتاده.

ممنون که با ما تا اینجا کار همراه بودید اسپانسر این مقاله فروشگاه کراتین جیاواز است، برویم بخش بعدی مقاله :

کراتین برای چه کسانی لازم است؟

کراتین برای کسانی که به دنبال از بین بردن حالت فر مو، وز و افزایش درخشندگی موهای خود بوده اند بهترین نتایج را به ارمغان می آورد، درمان با کراتین می تواند حجم و پف کردگی مو را کم کرده و حالت موج دار و فر مو ها را از بین ببرد اما نمی توان از آن انتظار داشت مو ها را کاملا صاف کند.

کراتین کردن مو به مو هایی توصیه میشود که:

دارای موهایی مجعد و فر موهای آنها نازک و کم حجم موهای آنها خشن و آسیب دیده شده است دارای موهای رنگ شده هستند

اگر مو های شما شدیدا آسیب دیده و یا موهای شما تحمل حرارت خیلی بالا را ندارد از انجام کراتین اجتناب کنید، زیاد روی این مو رد حساس نباشید، یک متخصص هیرتراپیست خیلی راحت میتواند تشخیص بدهد که موی شما مناسب کراتین هست یا خیر پس لازم به زیاد وسواس شدن نیست!



منبع : استاد آروین دیدنی، هیرتراپیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)