کولاک شدید گردنه خوش ییلاق در محور آزاد شهر -شاهرود را مسدود کرد


کولاک شدید گردنه خوش ییلاق در محور آزاد شهر -شاهرود  را مسدود کرد

گنبدکاووس- ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر گفت: بخشی از محور آزادشهر - شاهرود (گردنه خوش ییلاق) به دلیل کولاک و بارش برف و بوران شدید در روستاهای بالادست بخش چشمه ساران این شهرستان بسته شد.

رمضانعلی میرزایی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور به دلیل ورود سامانه سرد بارشی، برودت هوا، بارش برف و نبود دید مناسب در مسیر خوش ییلاق به شاهرود، این جاده در زمان حاضر از پلیس راه تیل آباد بسته است.

وی افزود: نیروهای راهداری در حال انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی مسیر هستند و تا زمان بازگشایی کامل آن از رانندگان درخواست می‌شود از تردد به مناطق کوهستانی و ارتفاعات به شدت پرهیز کنند.

میرزایی اظهارداشت: آزادشهر ۱۲۱ کیلومتر راه‌ روستایی، ۷۵ کیلومتر راه کوهستانی و ۹۷ کیلومتر راه اصلی دارد که بیشتر آنها آسفالت است اما با توجه به عمر بالا، آسفالت قسمت‌هایی از جاده‌ها به ویژه‌ در مناطق کوهستانی به دلیل تردد وسایل نقلیه و بارش برف و باران، تخریب و فرسوده شده و نیاز به لکه‌گیری و روکش دارد.

تیم‌های راهداری و ترابری در راه‌ها و راهدارخانه‌های گلستان مستقر هستند و مرکز مدیریت راه‌های استان با شماره تماس ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال است.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: سامانه سرد و بارشی که از صبح امروز وارد استان شده است تا ظهر فردا فعال خواهد بود.

محمود محمد قلی پور افزود: با استقرار سامانه سرد و بارشی در استان و بارش برف و باران و مه غلیط در مناطق کوهستانی، اختلال در رفت وآمد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: این سامانه ظهر فردا از فراز استان عبور خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو