توافق جدید روسیه و چین علیه غرب


توافق جدید روسیه و چین علیه غرب

اقتصادنیوز: چین و روسیه توافق کردند که اقدام‌های خود را در عرصه بین المللی را هماهنگ کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه روسیه در تشریح دیدار و گفت وگوی اخیر میان روسای جمهور روسیه و چین گفت: در این دیدار طرفین توافق کردند که اقدام‌های خود را در عرصه بین المللی از جمله مقابله با تلاش برای تخریب سازمان ملل را هماهنگ کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به خبرنگاران گفت: تمرکز اصلی بر تنش‌هایی بود که غرب عمداً در اطراف روسیه و چین تشدید می‌کند.

لاوروف افزود: رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر موضع ما در مذاکرات با آمریکا و ناتو را درباره لزوم کار کردن بر تضمین‌های امنیتی در اروپا تشریح کرد. رئیس جمهور چین نیز بار دیگر بر حمایت روسیه در این مشکل اشاره و تاکید کرد که این امر منعکس کننده آرزوهای منصفانه دولت و مردم روسیه است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآورشد که ما توافق کردیم که اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی از نزدیک هماهنگ کنیم، از جمله مقابله با تلاش‌ها برای تخریب سازمان ملل و ایجاد باشگاه‌های سرگرمی که خطوط مرزی بیشتری را در امور بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین روز جمعه ۱۵ بهمن قبل از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن با یکدیگر دیدار کردند.

پوتین در نشست خبری گفت: مناسبات روسیه و چین به شکل بی‌سابقه‌ای تحکیم شده و نمونه‌ای از مناسبات محترمانه و دوستانه است.

این نخستین دیدار حضوری ولادیمیر پوتین با رهبر چین از سال ۲۰۱۹ تاکنون است و در حالی انجام شد که چین و روسیه به طور فزاینده ای سیاست های خارجی خود را به صورت دوجانبه و در مجامع جهانی مانند سازمان ملل در مخالفت با بلوک تحت رهبری آمریکا هماهنگ می کنند.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که رهبران دو کشور در مورد روابط چین و روسیه و یک سری مسائل مهم که به امنیت و ثبات راهبردی بین‌المللی مربوط می‌شود، تبادل نظر عمیق و کاملی داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!