صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان


صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان شناخت فرهنگ و آداب  و رسوم همچنین سوغات و هنرهای هر شهر و کشور و اقلیم آن برای گردشگران مهم ترین مسئله ای است که باید با آن آشنا باشند و اطلاعات کامل و جامع داشته باشند به همین دلیل دراین بخش به یکی دیگر از کشورهای دیگر جهان و آداب و رسوم و سوغات آن می پردازیم. در این مطلب از سایت نازوب...

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

شناخت فرهنگ و آداب و رسوم همچنین سوغات و هنرهای هر شهر و کشور و اقلیم آن برای گردشگران مهم ترین مسئله ای است که باید با آن آشنا باشند و اطلاعات کامل و جامع داشته باشند به همین دلیل دراین بخش به یکی دیگر از کشورهای دیگر جهان و آداب و رسوم و سوغات آن می پردازیم.

در این مطلب از سایت نازوب به معرفی صنایع دستی کشور گرجستان می پردازیم. اگر قصد خرید صنایع دستی گرجستان را دارید می توانید برای آشنایی با آن ها، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

بهترین و معروف‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی گرجستان

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید مطمئن باشید آشنایی با بهترین صنایع دستی گرجستان برای شما لازم است. بدون شک آشنایی و خرید صنایع دستی یکی از جالب ترین و جذاب ترین بخش های هر سفری است که کشور گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

گرجستان یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای جهان است که هر ساله گردشگران زیادی را از سر تا سر جهان، جذب خود می کند. از هر چه که در سفرهای تفریحی بگذریم از خرید سوغاتی نمی توان گذشت.

این قسمت از سفرهای توریستی، لذت بخش ترین بخش سفر است. حال اگر قصد سفر به گرجستان را دارید مطمئنا سوالات زیادی ذهنتان را درگیری می کند.

اما مطمئنا یکی از این سوالات مهم این است که بهترین سوغاتی و صنایع دستی گرجستان چیست و از کجا می توان بهترین صنایع دستی گرجستان را تهیه کرد؟

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

یکی از مهم ترین ویژگی های کشور گرجستان این است که اگر در خیابان های این کشور به قصد خرید صنایع دستی و سوغاتی قدم بزنید فروشگاه های مختلفی را می توانید پیدا کنید که انواع صنایع دستی این کشور را به فروش می گذارند.

علاوه بر این، بسیاری از این فروشندگان، در خیابان مشغول فروش این سوغاتی ها هستند که شما می توانید با حداقل قیمت، آن ها را خریداری کنید.

بهترین سوغات کشور گرجستان

کشور گرجستان دارای سوغاتی های متنوعی است از خوراکی ها گرفته تا انواع لوازم تزئینی و صنایع دستی. از جمله ی این سوغاتی ها می توان به دیوارکوب های گرجی، مگنت های یخچالی با نقاشی های گرجستانی، تابلوهای نقاشی از جاذبه های گردشگری کشور گرجستان، لباس های پشمی، زیورآلات و جواهرات دست ساز نقره، خنجرهای دست ساز، گلیم گرجستانی و .. اشاره نمود.

از سوغاتی های خوراکی گرجستان هم می توان به کلاپی یا لواشک گرجی، چرچخلا (اسنکی که از گردو و انگور تهیه شده است)، مرباهای محلی گرجی که از دانه ی کاج و آلو تهیه شده است، انواع ادویه های سوانتی، چاچا یا ودکای گرجی، آب معدنی کربنات دار برجومی، چای گرجی، انواع نمک سوانتی و خرمالوی خشک شده اشاره کرد.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

سوغاتی ها و صنایع دستی خاطره انگیز کشور گرجستان

بدون شک خرید سوغاتی برای فامیل، خانواده، دوست و اشنا مهم ترین دغدغه ی ذهنی در هر سفری است. کشور گرجستان با داشتن سوغاتی ها متنوع با قیمت های مختلف، این دغدغه ی ذهنی را به حداقل می رساند.

این تنوع سوغاتی به حدی است که گشت و گذار در بازارهای این کشور از مهم ترین جاذبه های گردشگری گرجستان بشمار می رود.

کانتسی(Kantsi) ، جام شراب گرجی از بهترین صنایع دستی گرجستان

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان که در همه ی نقاط این کشور می توانید آن را پیدا کنید کانتسی است. کانتسی که به صورت شاخی است جام شراب گرجی ها می باشد.

براساس شواهد و اطلاعاتی که باستان شناسان در مورد تاریخچه ی شراب و جام شراب گرجستان به دست آورده اند مشخص شده که این کشور، یکی از قدیمی ترین کشورهای تولیدکننده ی شراب دنیا است و در گذشته، مردم گرجستان از شاخ حیوانات به عنوان جام شراب خود استفاده می کردند.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

گرجی ها هم درست کردن کانتسی که یک جام، شبیه شاخ حیوانات است می خواهند به سبک اجداد خود، شراب بنوشند. این جام ها برای توریست ها بسیار جالب است و با خرید آن بسیار خوشحال می شوند.

عموما کانتسی ها را از شاخ حیواناتی همچون، گاو نر، قوچ، بز کوهی وحشی و … درست می کنند. برخی از کانتسی ها حکاکی شده اند و برخی هم طلاکوب و نقره کوب می باشند.

دیوارکوب ها با نقاشی های گرجی از زیباترین صنایع دستی گرجستان

دیوارکوب ها از دیگر وسایل تزیینی و سوغاتی های کشور گرجستان است که بر روی آن ها نقاشی هایی از شهرهای گرجستان یا جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور، کشیده شده است.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

سوغاتی های خوراکی گرجستان

کلاه های پشمی پاپاخی ( Papakhi) از معروف ترین صنایع دستی گرجستان

نام پاپاخی کشور گرجستان، از پاپاخ ترکی گرفته شده است که به معنی کلاه می باشد. این کلاه از جنس پشم گوسفندان گرجستانی است که اغلب بومیان این کشور، از آن استفاده می کنند و از معروف ترین سوغاتی های این کشور می باشد.

خنجر گرجی (Khanjali) زیباترین صنایع دستی گرجستان

یکی دیگر از سوغاتی ها و صنایع دستی جالب این کشور، خانجالی یا خنجر گرجی است. خانجالی که نوعی خنجر دو لبه و دست ساز است دارای غلاف های زیبا و حکاکی شده ای هستند که چشم هر بیننده ای را محو خود می سازد.

شما می توانید این سوغاتی زیبا را در انواع بساط های دست فروش های بازار درای بریج در تفلیس پیدا کنید.

جواهرات و میناکاری، چشم نوازترین صنایع دستی گرجستان

جواهرات و زیورآلات بدلی گرجستان به همراه میناکاری از دیگر سوغاتی های این کشور به شمار می روند. این سوغاتی ها به صورت دستی و با ظرافت خاصی تهیه می شوند.

نکته ی قابل توجه این است که مردم این کشور، علاقه ی چندانی به طلا ندارند و اغلب زیورآلات آن ها از فلزات ارزان قیمت درست می شود.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

صنایع دستی کشور گرجستان

وسایل تزئینی گرجستان، بهترین سوغاتی این کشور

کشور گرجستان دارای وسائل تزینی متنوعی است که بهترین سوغاتی های این کشور محسوب می شوند.

از جمله ی این وسایل می توان به کلاه های پشمی، کوزه های تزئینی، شال و کفش های بافته شده ی پشمی، تسبیح های چوبی، آسیاب های دستی، صندوق های تزئینی، روسری های پشمی و مگنت های یخچالی اشاره نمود.

روسری های پشمی، پارچه و رومیزی گرجستانی

روسری های پشمی و دستبافت گرجستانی که در رنگ و طرح های جذاب و متنوعی بافته می شوند از چشم نوازترین سوغاتی های این کشور هستند.

علاوه بر این، پارچه هایی که در این کشور تولید می شوند بیانگر فرهنگ و سنت این کشور می باشند و این فرهنگ و سنت، به زیبایی هر چه تمام تر، بر روی این پارچه ها طراحی شده اند.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

خوراکی های گرجی، خوشمزه ترین سوغاتی های این کشور

چورچخلا (Churchkhela): یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های کشور گرجستان، که حتی می توانید آن را به خانه ببرید چورچخلا است. این سوغاتی خوشمزه با طعم گرجی، نوعی آبنبات است که ظاهر آن شمع مانند و دراز و کشیده است.

در این خوراکی از انواع مغزها همچون مغز بادام،گرد و فندق و همچنین آجیل ها و کشمش استفاده شده است.

این خوراکی را درآب انگور غلیظ و یا سایر آب میوه ها می خوابانند و خشک می کنند. این خوراکی در طعم و رنگ و قیمت های مختلف وجود دارد.

چاچا:

یکی از معروف ترین نوشیدنی های گرجستان است و حتی به سایر کشورها هم صادر می شود.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

مرباهای محلی گرجستان:

از خوشمزه ترن سوغاتی های گرجستان، مرباهای محلی هستند که در هیچ کجای دنیا نمی توانید نظیر آن ها را پیدا کنید.

این مرباها از مزه ی خاص و طرز تهیه ی منحصر به فردی برخوردار هستند. از جمله ی این مرباها می توان به مربای کاج، گردو، فیجوا و … اشاره نمود.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

خنجر گرجی معروف ترین صنایع دستی گرجستان

بهترین مکان برای خرید سوغاتی و صنایع دستی گرجستان کجاست؟

همان طور که اشاره نمودیم نقطه به نقطه ی خیابان های این کشور، از بازار میدانی تفلیس در شهر قدیمی تفلیس گرفته تا دست فروش ها و مغازه های معروف خیابان های تفلیس مثل خیابان های روستاولی، لسلیدزه، خیابان نزدیک میدان آزادی، شاردنی تفلیس، مرجانیشویلی و آقماشنبلی، مشغول فروش صنایع دستی این کشور هستند.

صنایع دستی کشور گرجستان چیست + بهترین سوغاتی‌ های گرجستان

مطالب مرتبط :

صنایع دستی کردستان

صنایع دستی زیبای ورامین (عکس)

صنایع دستی و زیبای کرمان


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022