علوم پزشکی زاهدان: شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا هستیم / در سیستان و بلوچستان روزانه بیش از 1200 نفر کرونا می‌گیرند


سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلاء به کرونا در کشور هستیم و بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کرونا، 120 شهر در وضعیت قرمز و فقط هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان روزانه بیش از 1200 نفر به کرونا مبتلاء میشوند و بطور متوسط روزانه...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : علوم پزشکی زاهدان: شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا هستیم / در سیستان و بلوچستان روزانه بیش از 1200 نفر کرونا می‌گیرند

ایسنا: در پی گسترش شیوع امیکرون، موارد ابتلاء به کرونا بصورت انفجاری در حال افزایش است و بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کرونا، ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: متاسفانه شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلاء به کرونا در کشور هستیم و بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کرونا، ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز و فقط هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر به کرونا مبتلاء میشوند و بطور متوسط روزانه ۱۰ نفر بستری می‌شوند که می‌تواند خطر ناک باشد.

دکتر طباطبایی یکی از راهکار‌های پیشگیری از کرونا را افزایش و تکمیل پوشش واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: علیرغم تمامی هشدار‌ها هنوز در استان سیستان و بلوچستان به ایمنی گروهی نرسیده ایم، به تمامی هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

دکتر طباطبایی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: در کنار واکسیناسیون کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مهم است و هر گونه تمجمع می‌تواند خطر ساز باشد.

وی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون بیش از یک میلیون و دویست هزاردوز واکسن تزریق شده و پوشش یک نوبت تزریق در افراد بالای ۱۸ سال به ۷۹ درصد رسیده و بیش از ۶۹ درصد دو نویت واکسن را دریافت کرده اند و پوشش واکسیناسیون در نوبت سوم به ۱۷ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟