مصرف گاز مایع در استان اردبیل افزایش یافت


مصرف گاز مایع در استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف گاز مایع در این استان امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 10 درصد افزایش دارد.

سیدحجت مدنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۱۲ هزار و ۳۷ تن گاز مایع در مناطق مختلف استان با استفاده از بستر الکترونیک توزیع شده است.
وی هدف از اجرای طرح توزیع الکترونیکی و بی واسطه گاز مایع در استان اردبیل را تامین رفاه و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، ممانعت از هرگونه استفاده غیر مجاز و سوء استفاده دلالان ذکر کرد که با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در شهرستانهای زیر پوشش اعلام کرد.
مدنی تاکید کرد: با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی که در سایت تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir ثبت نام شده است، اجرایی و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند، می‌توانند بدون واسطه و بصورت غیر حضوری، با مراجعه‌ به سایت تجارت آسان در این سامانه ثبت نام کنند و سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق کارت خوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.
او افزود: مدیریت الکترونیکی گاز مایع با زیرساخت بانکی و اجرای مطلوب این طرح موجب کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت ، همچنین ارتقای رضایت‌مندی مشتریان از نحوه توزیع این فرآورده نفتی در استان شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: منطقه اردبیل موفق به کسب رتبه نخست کشوری در جایگزینی مصرف سوخت پاک سی ان جی به جای بنزین در آذر ماه سال ۱۴۰۰شد.
مدنی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین و به تبع آن کاهش مصرف بنزین و نتایج آن در رشد اقتصادی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و همچنین ارتقای سلامت جامعه گفت: با توجه به منابع غنی گاز طبیعی کشور، همت و تلاش مسئولان و کارکنان منطقه بر این است که از این ظرفیت در راستای اهداف عالی شرکت و شکوفایی استان استفاده شود.
وی اظهار کرد: در این راستا و بر اساس رتبه بندی مناطق ۳۷گانه کشور، این منطقه با کسب ۳۸.۹ درصد رتبه اول جایگزینی مصرف سی ان جی با بنزین موتور در بخش حمل و نقل سبک در آذر ماه سال جاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۸ درصد سوخت مصرفی خودروها در استان اردبیل به گاز طبیعی فشرده اختصاص دارد.
مدنی گفت: مصرف این سوخت پاک در ۳۰۶ روز گذشته سال جاری، نزدیک به ۱۹۵ میلیون متر مکعب بوده است که درمقایسه با میزان مصرف مدت زمان مشابه سال قبل ۶.۴ درصد رشد نشان می دهد .

مدنی اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ مصرف سی ان جی به عنوان سوخت خودرو جزو استان های پیشرو در کشور محسوب شده و میانگین مصرف این فرآورده در استان از میانگین کشور بالاتر است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید گاز طبیعی فشرده در کشور اظهار کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر کشور گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت همه خودروها وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت:استان اردبیل با برخوردای از ۶۹ جایگاه فعال سوخت گیری سی ان جی، در همه مناطق این استان آماده ارائه خدمات سوخت گاز به دارندگان خودروهای دوگانه سوز بوده و به طور میانگین روزانه ۶۴۶ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده به خودروهای گازسوز در سراسر استان تحویل داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد