وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی کبودراهنگ ممنوعه بحرانی است


وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی کبودراهنگ ممنوعه بحرانی است

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه آبی از حوضه آبریز شهرستان کبودراهنگ در شرایط عادی خارج نمی‌شود، گفت: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در این شهرستان هم اکنون ممنوعه بحرانی است.

محمد ضروری طی جلسه‌ای با نماینده مردم شهرستان های کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان کبودراهنگ و مدیر امور آب این شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در بحث آب‌های جاری باید به حق آبه کشاورزان توجه و چشمه‌های موجود این شهرستان نیز مدیریت شوند.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت منابع آبی در شهرستان کبودراهنگ، مناسب نیست و باید در این زمینه، دقت و نظارت کافی در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

ضروری بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در اراضی آبی کشاورزی کبودراهنگ تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به وضعیت منابع آبی این شهرستان باید به سمت و سوی این نوع از کشت حرکت‌ کرد.

وی به دغدغه ها و چالش های آب در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: این چالش ها تنها به تامین و حجم آب برنمی گردد بلکه بحث های حقوقی پیچیده ای بر آن مترتب است.

از انتقال پساب به صنعت استقبال می کنیم

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان، انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح را اقدامی مناسب دانست و گفت: با این روند فشاری که نیروگاه به جهت برداشت از سفره‌های منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ داشت، کاهش یافته و هم اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه شهر همدان به نیروگاه منتقل می‌شود.

ضروری تصریح کرد: از انتقال پساب به صنعت استقبال می کنیم ضمن اینکه سیاست شرکت آب منطقه ای همدان توجه به این امر مهم است.

۱۵۹ روستا از طرح انتقال آب به همدان منتفع می‌شوند

ضروری به طرح انتقال آب به همدان هم اشاره کرد و ادامه داد: تعداد ۱۵۹ روستا و شهرستان های بهار، کبودراهنگ و لالجین نیز از این طرح منتفع می شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر اینکه باید تا حد ممکن از منابع آبی شهرستان کبودراهنگ به نحو احسن استفاده و مدیریت مصرف را در این عرصه در پیش بگیریم و با حداقل آب، حداکثر اشتغال، تولید و رونق ایجاد شود گفت:در تلاشیم وظیفه ای که در حوزه تامین آب برای صنعت و کشاورزی شهرستان کبودراهنگ را برعهده داریم به بهترین شکل پیش برود .

وی خاطرنشان کرد: آماربرداری ها در سطح استان همدان به انجام رسیده و اکنون اقدامات مناسب با توجه به وضعیت منابع آبی استان را در پیش خواهیم گرفت.
ضروری با بیان اینکه سند سازگاری با کم آبی به صورت میثاق منابع آب استان همدان تبدیل شده است، تصریح کرد: در واقع، ما باید نگاهمان به اجرای این سند باشد تا بتوانیم در بحث آب به روستاییان و کشاورزان خدماتی پایدار ارائه و مدیریت منابع آبی را نیز در دستور کار داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز