بیشتر موارد مثبت کرونایی در مشهد اومیکرون و ناشی از ارتباط خانوادگی است


بیشتر موارد مثبت کرونایی در مشهد اومیکرون و ناشی از ارتباط خانوادگی است

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از هزار و 500 مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی می‌شوند که بیشتر آنها از نوع اومیکرون و ناشی از ارتباطات خانوادگی است.

دکتر محمدحسن درخشان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روزانه بیش از سه هزار نفر به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می کنند که نتیجه آزمایش بیش از ۵۰ درصد آنها مثبت است.
وی اضافه کرد: ویروس اومیکرون که به غلط کم‌خطر و بی‌‎خطر معرفی شده به علت شدت بالای انتشار و عادی‌انگاری‌های موجود مشکل‌آفرین گشته است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکمیل واکسیناسیون کرونا به عنوان ایمن‌ترین راه مقابله با این بیماری، شست‌و شوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک استاندارد مورد تاکید است.
درخشان افزود: در شرایط کنونی قرنطنیه افراد مشکوک و مثبت و همچنین قرنطینه معکوس مادران باردار و سالمندان و دیگر گروه‌های خاص و پرخطر نیز اهمیت زیادی در کنترل این ویروس دارد.
وی اضافه کرد: در میان مبتلاهای موج ششم بحران کرونا افراد زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند بیشتر هستند گرچه از هفته گذشته واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال در خراسان رضوی آغاز شده است اما هنوز درصد بالایی از این گروه سنی واکسینه نشده‌اند و نیازمند حضور پررنگ‌تر آنان در مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم.

۴۱ مرکر منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد فعال است که ۲۲ مرکز از این تعداد در شهر مشهد واقع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا به آخرین گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ تن رسیده است.

در این مدت ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟