واحدهای صنفی متخلف لرستان بیش از 64 میلیارد تومان جریمه شدند


واحدهای صنفی متخلف لرستان بیش از 64 میلیارد تومان جریمه شدند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: واحدهای صنفی متخلف این استان طی 10 ماهه امسال 64 میلیارد و 545 میلیون تومان جریمه شدند.

"یوسف مرادی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۵ هزار و ۳۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی لرستان صورت گرفت و منجر به تشکیل پنج هزار و ۹۴۳ فقره پروند تخلفاتی شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۶ هزار و ۹۷ فقره پرونده تخلفاتی در مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: امسال بازرسی ها کیفی تر شده است به این معنا که تخلفات بزرگتر و مربوط به واحدهای عمده و موثرتر شناسایی می شود تا عوامل تخلف در سرمنشا مسدود شود.

وی با اشاره به اینکه کرونا آسیب جدی به واحدهای صنفی وارد کرده است تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه قانون انتزاع وظایف حاکمیتی سازمان جهاد کشاورزی بخش قابل توجهی از بازرسان صمت تا پایان امسال جهت بازرسی و آموزش در این سازمان مامور هستند چراکه بسیاری از بازرسی های بازار به وزارت کشاورزی واگذار شده است.

مرادی ادامه داد: بیش از ۱۹ میلیارد تومان پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق کالا و ارز و بیش از ۱۰ میلیارد تومان در حوزه تخلفات گندم تشکیل شده است و تلاش می شود بازرسی ها در راستای کنترل جدی واحدهای عمده و بزرگ باشد تا اقدامات کیفی تری صورت بگیرد.

وی تشکیل پرونده ۵۲ میلیارد تومانی تخلفات کشتارگاه های مرغ و کشف ۹۰۰ تن گرانفروشی فرآورده های گوشی شامل سویس، کالباس و همبرگر را از جمله اقدامات موثر بازرسی در سال جاری برشمرد و افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف هرگونه واحدهای صنفی مراتب را با شماره ۱۲۴ درمیان بگذارند.

در حال حاضر ۵۳ هزار واحد صنفی در استان لرستان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی