بیش از 300 میلیارد ریال منابع مالی در حوزه بهداشت بیجار جذب شد


بیش از 300 میلیارد ریال منابع مالی در حوزه بهداشت بیجار جذب شد

سنندج- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: بیش از 300 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و منابع مالی برای بیمارستان و مرکز بهداشت این شهرستان جذب شده است.

دکتر امیر مرسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) به دستگاه سی تی اسکن ١٦ اسلایس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان است گفت: با شیوع بیماری کرونا، نیاز به اکسیژن به عنوان اولین وسیله درمانی بیش از بیش قوت گرفت و علیرغم مجهز بودن بیمارستان به یک دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه دیگر به ارزش ۲۳ میلیارد ریال به بیمارستان اختصاص داده شد.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات شبکه بهداشت بیجار در زمان همه گیری کرونا را پیگیری تجهیز کامل پنج تخت ICU ویژه بیماران کرونایی بیان کرد و گفت: تجهیز این تخت ها نقش بسیار مهمی در بستری و مداوای بیماران و کاهش اعزام آن ها به شهرهای مجاور دارد.

مرسا با اشاره به اینکه در سال های اخیر مردم شهرستان برای یک عکس ساده دهان و دندان مجبور به مراجعه به شهرهای زنجان، همدان یا سنندج بودند توضیح داد: برای اولین بار دستگاه opg (رادیوگرافی دهان و دندان) در بیمارستان نصب و راه اندازی شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار افزود: نصب و راه اندازی یک دستگاه دیزل ژنراتور برای بیمارستان، نصب دستگاه اکوسونوگرافی، مکانیزه شدن آشپزخانه و رخشوخانه بیمارستان، دریافت چندین دستگاه آزمایشگاهی، کلینیکی و درمانی، نوسازی تخت های بیمارستان و همچنین ساخت درمانگاه شبانه روزی شهر حسن آباد یاسوکند، پایگاه ولیعصر و ۲ واحد پانسیون متخصصان در دست اقدام است.

مرسا با اشاره به جذب اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی در سال جاری افزود: بخشی از این اعتبار صرف تعمیر و نوسازی خانه های بهداشت شهرستان شد.

او در مورد جذب نیروی انسانی هم افزود: ۹ متخصص، ۱۰ پزشک عمومی، چهار دندانپزشک و بیش از ۱۱۰ نیروی کارشناس در رشته های درمانی و بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان اضافه شدند و در حال حاضر تعداد متخصصان از ۱۵ نفر به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد