قیمت سکه با فشار کاهشی مواجه شد


قیمت سکه با فشار کاهشی مواجه شد

قیمت سکه با یک فشار کاهشی مواجه است و تنها از طریق افزایش قیمت دلار می تواند افت ارزش بیشتری را تجربه کند.

اگر سکه امروز به زیر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود، فشار کاهشی های بازار بیشتر خواهد شد. این موضوع ممکن است زمینه ساز عقب گرد فلز گران بهای داخلی به سوی حمایت های ۱۱ میلیون و ۵۰۰ و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود.

سکه دیروز با توجه به افت سنگین اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت مهم ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را از دست داد و چنانکه انتظار می رفت با از دست رفتن حمایت یاد شده، به زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی رفت.

تحلیل گران فنی باور دارند،‌معامله گران علی رغم از دست رفتن مرز ۱۲ میلیون تومانی، به سختی توانستند حتی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نگه دارند، اما در صورتی که در روز جاری، اسکناس آمریکایی به بالای خط ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برنگردد، سکه حداقل تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افت خواهد کرد.

دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رفته بود و همین موضوع است که انتظارات سراسر کاهشی را در بازار سکه تقویت می کند.

سکه در چنین شرایطی با یک فشار کاهشی مواجه است و تنها از طریق افزایش قیمت دلار می تواند افت ارزش بیشتری را تجربه کند. در این میان، شماری از سکه بازان باور دارند که افت قیمت دلار در روز شنبه بسیار هیجانی بوده است وبا آرام شدن اوضاع، انتظار برگشت قیمت دلار را دارند.

آن ها باور دارند که معافیت های تحریمی آمریکا سیگنال مثبتی در مورد احیای برجام بود ولی هم زمان عنوان شد که آمریکا قرار نیست برای لغو ماندگار تحریم ها تضمینی بدهد و این موضوع می تواند کاهشی های بازار را کمی محتاط تر کند.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت