هاردفورک جدید قیمت اتریوم را افزایش می دهد؟


​ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) هم بنیانگذار اتریوم، در تازه ترین توییت خود از راه اندازی هارد فورک جدید شبکه اتریوم در آینده ای نزدیک خبر داد. این هارد فورک می‌تواند مقیاس‌پذیری بهتری را پیش از تکمیل شاردینگ (Sharding) ارائه دهد.

طبق گفته استراتژیست های جی پی مورگان، آخرین مرحله شاردینگ که برای مقیاس بندی این شبکه نقشی حیاتی دارد، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به اتمام نرسد. به نظر می رسد مقیاس بندی کامل شبکه حداقل یک سال طول بکشد.

تصور می‌شود که Rollups تنها راه‌حل مقیاس‌پذیری بدون اعتماد برای اتریوم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و حتی در بلندمدت باشد. اگرچه Rollups کارمزد تراکنش ها را برای بسیاری از کاربران اتریوم به شدت پایین می‌آورد، این قیمت‌ها ممکن است از نظر کاربر میان رده ​​ETH بسیار گران به نظر برسد.

بوترین ادعا می‌کند که هم‌اکنون روی طرح‌هایی برای راه اندازی یک هارد فورک در آینده نزدیک کار می کنند که در اصل «تراکنش‌های حامل حبابی» را ارائه می کند که مقیاس‌پذیری rollup را بهبود می‌بخشد. با راه اندازی این فرمت تراکنش، این EIP یک راه حل رفع شکاف را تا زمانی ارائه می کند که این فرمت تراکنش در شاردینگ استفاده شود.

شاردینگ و راه حل بلند مدت

شاردینگ داده ها، که تقریباً ۱۶ مگابایت در هر بلوک از فضای داده اختصاصی را به زنجیره ای اضافه می کند که rollup ها از آن استفاده می کنند، همیشه راه حل بلندمدت اتریوم برای ناکافی بودن rollups در درازمدت بوده است. از سوی دیگر، اتمام مرحله اجرا و توزیع شاردینگ زمان زیادی طول می کشد. این هاردفورک می تواند تا آن زمان مشکل هزینه های بالای شبکه را تا حدودی برطرف کند.

شاردینگ از زمان آغاز به کار اتریوم در سال ۲۰۱۳ یک طرح کانسپت بوده است و قرار است به عنوان بخشی از آخرین به روز رسانی اثبات سهام اتریوم اجرا شود.

منبع: آکادمی هلاکویی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟