آنچه شانس بارداری را بیشتر می‌کند


آنچه شانس بارداری را بیشتر می‌کند

یک کارشناس مامایی گفت: مراجعه به موقع به متخصص راه‌های درمان ناباروری را گشوده تا زمان طلایی از دست نرفته و با هزینه کمتر، شانس بارداری بیشتر شود.

فرشته درایتی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نکات طلایی در پیشگیری از ناباروری اظهار کرد: یکی از نکات طلایی در پیشگیری از ناباروری این است که زوجین نگرانی و اضطراب نداشته باشند و اطمینان داشته باشند که با درمان، باروری حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه پس مردان باید سعی کنند که محیط را برای خود و همسرشان آرام سازند تا این افراد آرامش داشته باشند، افزود: مراجعه به موقع به متخصص کمک می‌کند تا درمان زودتر آغاز شود و با هزینه کمتر، پس در همان زمان طلایی به متخصص مراجعه تا شانس‌های بیشتری در باروری داشته باشند.

این کارشناس مامایی بیان کرد: از عواملی که باعث پاره شدن زودتر از موعد کیسه آب می‌شود می‌توان به وارد شدن ضربه شدید به شکم بر اثر زمین افتادن، تصادف و یا سقوط، ناهنجاری‌های رحمی مثل رحم دو شاخ، رحم تک شاخ، نارسایی دهانه رحم، کوتاه بودن طول دهانه رحم و یا سابقه جراحی دهانه رحم اشاره کرد؛ همچنین بارداری چند قلویی و افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک نیز یکی از این عوامل است.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه موز منبع کلسیم، آهن و فولیک اسید است، گفت: مصرف این میوه در دوران بارداری باعث تثبیت فشار خون، کنترل قند خون و کلسترول خون می‌شود و همچنین موجب افزایش رشد گلبول های قرمز و b6 در بدن می‌شود.

درایتی ادامه‌ داد: موز بهبود دهنده یبوست است و همچنین موجب افزایش انرژی می‌شود و برای درمان استرس نیز مناسب بوده و از گرسنگی‌های مداوم جلوگیری می‌کند، و علاوه بر این‌ها پروتئین‌های موجود در این میوه برای رشد و افزایش وزن نیز مناسب است.

این کارشناس مامایی با اشاره به نقش موثر کلسیم در بارداری بیان کرد: برای رشد استخوان‌ها و دندان و بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و تکامل عصبی جنین، مادر باید منابع غذایی حاوی کلسیم را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان باردار حداقل به سه وعده کلسیم در روز نیاز دارند که شیر، ماست، پنیر، کلم، تخم مرغ، پودینگ انجیر خشک، بادام و کنجد از منابع حاوی کلسیم هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط