واکنش تروئیکای اروپا به بازگشت معافیت های تحریمی ایران/ زمان برای احیای برجام اندک است!


واکنش تروئیکای اروپا به بازگشت معافیت های تحریمی ایران/ زمان برای احیای برجام اندک است!

تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای به بازگشت‌ معافیت‌های تحریمی ایران واکنش نشان داده و از تهران خواستند از فرصت ایجاد شده استفاده کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تروئیکای اروپایی دخیل در مذاکرات وین، در بیانیه ای مشترک، به بازگشت برخی معافیت های تحریمی برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داده و گفتند: این اقدام می تواند به تسهیل بحث های فنی منجر شود که به پیشرفت روند مذاکرات برای احیای برجام کمک می کند.

آنها در عین حال، مدعی شدند که ایران باید به سرعت از فرصت پیش رو استفاده کند چراکه زمانبندی این معافیت به منزله تاکیدی بر دیدگاه مشترک تروئیکا و آمریکا است مبنی بر اینکه برای حصول نتیجه موفقیت آمیز از گفتگوهای برجامی، فرصت اندکی باقی مانده است.

این در حالی است که ایران در پاسخ به تلاش آمریکا و تروئیکا برای بزرگ نمایی این اقدام، گفت: آنچه انجام شد در خصوص ابعاد رفع تحریمی هسته ای است و همه می دانند که این کفایت نمی کند.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، انتظار می رود که آمریکا در ابعاد رفع تحریمی برجام هم به وظایف و تعهدات خود عمل کند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران هم می گوید: آمریکایی ها از این موضوع صحبت می کنند ولی باید دانست آنچه روی کاغذ رخ می دهد، خوب است اما کافی نیست.

آمریکا و تروئیکا در حالی عنوان مذاکرات برجامی را برای گفتگوهای وین به کار می برند که ایران به صراحت می گوید که دور جدید مذاکرات برای برچیده شدن همه تحریم های ظالمانه فارغ از برچسب های ادعایی آمریکا است و تلاش غربی ها برای حصول توافق خوب تنها در صورتی جدی گرفه خواهد شد که آنها گام های مؤثری برای رفع تحریم ها بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا