بیش از 377 کیلومتر طرح راه‌سازی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست


بیش از 377 کیلومتر طرح راه‌سازی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون 377.5 کیلومتر طرح راه‌سازی در قالب ساخت آزادراه و بزرگراه در سطح این استان در دست اجراست.

ابوالقاسم سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از پروژه های آزادراهی و بزرگراهی آذربایجان شرقی حدود ۲۵۱ کیلومتر به صورت مشارکتی اجرا می شود، افزود: پروژه های مشارکتی شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۱۹ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۵۱.۲ کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود ۱۱۱ و بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۳۷.۷ کیلومتر است.

وی اظهار داشت: طول کلی آزادراه تبریز - ارومیه ۱۳۲ کیلومتر بوده که ۹۲ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی واقع شده و تاکنون ۶۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده و پیشرفت این پروژه ۵۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، پیشرفت فیزیکی پروژه رینگ دوم جنوبی تبریز را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: طول کلی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان ۲۵۴ کیلومتر بوده که ۱۱۵ کیلومتر آن در این استان واقع شده و هنوز ۱۸۹.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵.۵ درصد است.

سلطانی، ادامه داد: آزادراه مراغه - هشترود نیز حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۶.۳ کیلومتر از طول ۶۴ کیلومتری بزرگراه خواجه - ورزقان به بهره برداری رسیده و اجرای این پروژه به حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، طول کلی پروژه های مشارکتی آزادراهی و بزرگراهی را ۶۱۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۴۳۸ کیلومتر این پروژه ها در این استان واقع شده و از طول کلی این پروژه ها ۱۳۲.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده و هنوز ۲۳۳.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۴۵ درصد است.

سلطانی، افزود: طول کلی پروژه های بزرگراهی استان ۶۴۸ کیلومتر بوده که ۶۰۱ کیلومتر آن در این استان واقع شده و مجموع طول به بهره برداری رسیده این پروژه ها ۲۶۴ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۶.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان در دست اجراست، اظهار داشت: پیشرفت کلی پروژه های بزرگراهی استان ۴۵.۷ درصد بوده و از کل پروژه ها هنوز ۲۱۰ کیلومتر برای اجرا واگذار نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: این پروژه ها شامل بزرگراه های تبریز - اهر، مرند - جلفا، تبریز - اسپیران، میانه - سرچم، صوفیان - شبستر، سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه، بهسازی راه مرند - ایواوغلی و بهسازی راه بستان آباد - تبریز است.

سلطانی، ادامه داد: از طول ۹۷ کیلومتری بزرگراه تبریز - اهر ۸۷ کیلومتر به بهره برداری رسیده، ۱۰ کیلومتر در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۸۷ درصد است.

وی یادآوری کرد: بزرگراه مرند - جلفا به طول ۶۱ کیلومتر بوده که ۴۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۱۲ کیلومتر در دست اجرا، ۹ کیلومتر واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی آن ۷۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگراه تبریز - اسپیران با ۱۵۰ کیلومتر دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۲۲ کیلومتر در دست اجرا بوده و ۱۱۶ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده است.

سلطانی، افزود: از مجموع ۵۵ کیلومتری بزرگراه میانه - سرچم ۱۱ کیلومتر در دست اجرا بوده، ۴۴ کیلومتر آن واگذار نشده و هم اکنون دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی طول کلی بزرگراه صوفیان - شبستر را ۱۲۳ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: ۹۲ کیلومتر از این پروژه در این استان واقع بوده که تاکنون ۳۵ کیلومتر از پروژه به بهره برداری رسیده، ۲۴ کیلومتر در دست اجراست، ۳۳ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده و دارای ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه احداث بزرگراه سراب - بستان آباد هم اکنون به حدود ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، گفت: این پروژه به طول ۸۶ کیلومتر اجرا می شود که ۵۷ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۲۱ کیلومتر در دست اجرا بوده و هنوز ۸ کیلومتر آن واگذار نشده است.

سلطانی، بهسازی راه های مرند - ایواوغلی و بستان آباد - تبریز را از دیگر طرح های بزرگراهی این استان اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه ها به ترتیب به طول ۶۳ و ۱۳ کیلومتر بوده و بهسازی مرند - ایواوغلی به ۵۷ درصد و بهسازی بستان آباد - تبریز به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی یادآوری کرد: از پروژه مرند - ایواوغلی ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۶.۵ کیلومتر در دست اجراست و از پروژه بستان آباد - تبریز نیز سه کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر در دست اجراست.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج