کشف روستای زیرزمینی در مرغملک


کشف روستای زیرزمینی در مرغملک

به گزارش «دنیای سفر» خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرونشست زمین در روستای مرغملک، اظهار کرد: با این فرونشست روستای زیر زمینی در این منطقه کشف شد. وی با بیان اینکه در گذشته در این روستا به دلیل زمستان های سرد و حمله راهزن ها سکونتگاه تحت الارضی وجود داشته است، عنوان کرد: این روستای زیر زمینی در زیر روستای کنونی مدفون...

مدیرکل مدیریت بحران #چهارمحال و #بختیاری از کشف روستای زیر زمینی در روستای مرغملک خبر داد و گفت: میراث فرهنگی استان در احیای این آثار کوتاهی کرده است.

به گزارش «دنیای سفر» خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرونشست زمین در روستای مرغملک، اظهار کرد: با این فرونشست روستای زیر زمینی در این منطقه کشف شد.

وی با بیان اینکه در گذشته در این روستا به دلیل زمستان های سرد و حمله راهزن ها سکونتگاه تحت الارضی وجود داشته است، عنوان کرد: این روستای زیر زمینی در زیر روستای کنونی مدفون است.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سخنانی در خصوص وجود این روستای زیر زمینی وجود داشت، ادامه داد: متأسفانه میراث فرهنگی به این سخنان توجه نکرده است و در خصوص شناسایی و حفظ این اثر کوتاهی کرده است.

کیانی با بیان اینکه این روستای زیر زمین اثر ارزشمند فرهنگی و تاریخی برای استان محسوب می شود، گفت: روستای جدید مرغملک بر روی این روستا بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این روستای زیر زمینی در منازل مسکونی کنونی در حال استفاده است، مطرح کرد: ساخته این منازل قوسی شکل و بسیار عجیب است که باید بر روی آنها کار کارشناسی انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به دلیل ساخت و سازها این روستای زیر زمینی آسیب دیده است، افزود: به دلیل عوامل جوی، عبور و مرور، خشکسالی و کاهش آب های زیر زمینی برخی نقاط فرونشست کرده است.

کیانی با اشاره به ضرورت ایجاد کارگروه تخصصی بررسی، اظهار کرد: احتمال فرونشست در منازل مسکونی این منطقه و ایجاد خسارت جانی و مالی وجود دارد که باید هرچه سریع تر عملیات بررسی منطقه و انجام کارهای ایمن سازی و احیا این روستای زیر زمینی در دستور کار قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن