استاندار خراسان رضوی: مراسم 22 بهمن با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار شود


استاندار خراسان رضوی: مراسم 22 بهمن با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در وضعیت قرمز کرونایی کنونی باید از شیوه‌های بهداشتی مناسب استفاده شود تا هم مراسم بزرگداشت روز 22 بهمن برگزار شود و در عین حال مقوله حفظ سلامت مردم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان افزود: جدّیت و مراقبت بیشتر در اماکن مقدسه سراسر کشور مورد تاکید رییس جمهور است لذا این توقع وجود دارد که در حرم مطهر رضوی جلسه های بررسی رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار و پیگیری شود تا ضمن زیارت زائران، محدودیت‌ها و ملاحظات مرتبط با سلامت جامعه اعمال شود.

وی اضافه کرد: اعمال محدودیت‌ها همچنان به صورت هوشمند مد نظر ستاد ملی و به تبع آن ستاد استانی است و دبیرخانه و دستگاه‌های مرتبط نیز این رویکرد را برای حفظ سلامت جامعه دقیق‌تر اجرا و پیگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که شرط تحقق نتایج محدودیت‌های هوشمند «بررسی‌های نقطه‌ای» است افزود: اجرای این نوع محدودیت دستورالعمل‌های خاص خود را لازم دارد به‌عنوان مثال اگر مجموعه‌ای خواهان ادامه فعالیت است باید دستورالعمل ویژه آن تهیه شود تا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت آن مجموعه ادامه پیدا کند.

نظری با تاکید بر انجام واکسیناسیون و تزریق دُز سوم آن افزود: با توجه به عقب ماندن این استان در حوزه واکسیناسیون نیازمند اجرای یک سیاست گذاری مناسب هستیم تا این فاصله به میانگین کشوری خود برسد.

وی با تاکید بر ضرورت اقناع والدین در ارتباط با واکسیناسیون کودکان و تاکید ستاد ملی کرونا بر این امر اضافه کرد: والدین کودکان ۹ تا ۱۲ سال باید قانع شوند تا موضوع واکسیناسیون آنها جنبه اجبار و الزام پیدا نکند.

استاندار خراسان رضوی به اهمیت مدیریت افکار عمومی پرداخت و گفت: هرگونه مطلب که نیازمند اطلاع رسانی به رسانه‌هاست، حتما از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان سخنگوی ستاد مطرح شود.

نظری افزود: کنترل مبادی ورودی به استان اعم از زمینی و هوایی در کل کشور مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفته است که حتما باید اطمینان حاصل شود تا آلودگی توسط مسافران منتقل نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی