دستگیری سریع ضارب مامور انتظامی شیراز، بیانگر اشراف اطلاعاتی است


دستگیری سریع ضارب مامور انتظامی شیراز، بیانگر اشراف اطلاعاتی است

شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه یاد و خاطره و حماسه آفرینی شهدای نیروی انتظامی هرگز فراموش نخواهد شد، گفت: به اشرار هشدار می دهیم اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در سطح استان فارس موجود است و گواه آن نیز دستگیری سریع ضارب شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی پاسگاه بیدزرد شیراز است.

سردار یداله بوعلی در دیدار فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است، گفت: سپاه فارس در کنار نیروی انتظامی قاطعانه با اشرار و کسانی که قصد برهم‌زدن امنیت جامعه را داشته باشند برخورد خواهد کرد.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه شهادت مظلومانه شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز را به نیروی انتظامی، خانواده بزرگوار شهید و مردم غیور فارس تبریک و تسلیت عرض می نماییم، گفت: شهید رنجبر که مظلومانه جانش را در راه مقابله با اشرار فدا کرد نمونه ای از فرزندان انقلاب اسلامی در نیروهای مسلح است که همواره آماده ایثار جان خود برای دفاع از امنیت جامعه هستند.
روابط عمومی سپاه فجر در ادامه مطلب ارسالی روز یکشنبه از قول سردار بوعلی افزود: نیروهای مسلح با تفکر انقلابی و ایثار در خط مقدم دفاع از امنیت مردم و کشور نقش آفرینی می کنند.
بنا بر این گزارش، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه سپاه و نیروی انتظامی برادر و همدل، هستند، گفت: رابطه سپاه فارس و نیروی انتظامی در بالاترین سطح صمیمیت و همکاری قرار دارد و این دو نیروی انقلابی برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند.

بیانیه سپاه فجر فارس
سپاه فجر فارس همچنین در بیانیه‌ای شهادت مدافع جان برکف امنیت ،شهید علی اکبر رنجبر به دست اهریمنی جاهلان غرق در فساد را حضور آحاد کارکنان خدوم و ولایت مدار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و خانواده این شهید عزیز تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: به دام کشیدن شرور نگون‌بخت و قاتل شهید رنجبر که نشان از اراده و اقتدار الهی نیروهای قهرمان انتظامی استان فارس است، موجب تقدیر و تحسین فراوان از آن نیروی خدایی است؛ حاشا که بتوان تصور نمود جهل و ظلمت شیاطین بر نورانیت مومنین در سرزمین ۱۵ هزار شهید قهرمان و ولایت‌مدار چیرگی یابد.
سپاه فجر استان فارس ضمن تجدید عرض تسلیت و تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی استان فارس ،اعلام می دارد، در راستای تحکیم امنیت در تمام ابعاد یاری‌گر برادران خود در نیروی انتظامی استان فارس خواهد بود.

اخلاق و مظلومیت با شهادت سرهنگ شهید رنجبر معنا پیدا کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: اخلاق و مظلومیت با شهادت سرهنگ شهید "علی اکبر رنجبر" معنا پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، محمدخلیل عسکری به همراه جمعی از معاونین و روسای ادارات اداره کل و ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز با همسر و فرزندان دانش آموز شهید مدافع امنیت، سرهنگ علی اکبر رنجبر دیدار و از آنان دلجویی کرد.
وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تاکید کرد: امنیت ایران، مدیون جانفشانی جوانان این مرز و بوم است و ما باید قدردان این امنیت باشیم و وظیفه داریم در راستای پاسداشت خون شهدا، یار و مددکار خانواده آنها باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان داشت: خانواده گرانقدر شهدا از بهترین و عزیزترین سرمایه خود (همسر، پدر و فرزندان) گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم.

پیش از این نیز سردار "محمد زارعی" معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام سرهنگ "علی اکبر رنجبر" در شیراز دیدار و ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهید والامقام، تصریح کرد: کارکنان فداکار انتظامی بر عهد و پیمان خود در راستای حفظ امنیت و ارزش های جامعه پایبند بوده و مقتدرانه ایستاده اند.
سردار زارعی با بیان اینکه شاهدیم در اقصی نقاط کشور کارکنان انتظامی جان خود را برای امنیت مردم فدا می کنند، افزود: امنیت مردم و ارزش های جامعه قابل معامله نیست و شهدای تقدیم شده در این راستا بیانگر این مطلب است.
معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب عنوان "مجاهدان فی سبیل الله" را برای ماموران پلیس به کار می برند.
سردار زارعی ادامه داد : شهید "رنجبر" عزیز در طول خدمت خود در هر جایی که بوده به عنوان یک افسر متعهد و مسئولیت پذیر انجام وظیفه کرد و در نهایت هم به فیض عظیم شهادت نائل شد.
وی به کسانی که برخلاف هنجارهای جامعه رفتار می کنند، هشدار داد: این افراد بدانند که به حکم قانون به واسطه حمایت مردم و به جهت وظیفه ذاتی خود که حفظ جان و مال مردم و ارزش های نظام انقلاب اسلامی است، با آن ها برخورد انتظامی بسیار سختی خواهد شد.
معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به یاری پروردگار متعادل مردم شاهد خواهند بود که با عامل شهادت این افسر فداکار انتظامی، برخورد سخت و قانونی به عمل خواهد آمد.

بار دیگر مظلومیت مدافعان امنیت بر همگان اثبات شد
شهردار شیراز نیز با صدور پیامی تصریح کرد: بار دیگر مظلومیت مدافعان امنیت و تامین کنندگان نظم عمومی بر همگان اثبات شد و افسر فداکار دیگری از کارکنان مومن و خدوم انتظامی استان فارس به خیل یاران شهید گلگون کفن و ایثارگرش پیوست.
سید احسان اصنافی در این پیام نوشت: ‌ این واقعه تلخ را به مردم ولایی شیراز، فرماندهی انتظامی استان فارس و غیورمردان این فرماندهی جان بر کف، عموم همکاران آن عزیز به حق پیوسته و خصوصا به خانواده معظم و داغدار آن شهید والا مقام تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی صبر بر مصیبت وارده و حشر ونشر او با اولیا الله و حضرت سید الشهدا (ع) را خواهانم.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: قطعاَ دستگاه قضایی با برخورد قانونی، تقاص خون پاک و به ناحق ریخته این سرباز فداکار اسلام و انقلاب را می گیرد و با عاملان ناامنی و اخلالگران نظم و امنیت عمومی مقابله قاطع و بی امان خواهد داشت.

دستگیری سریع ضارب مامور انتظامی شیراز، بیانگر اشراف اطلاعاتی است

علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، هنگام اجرای مأموریت با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست. در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام جمعه پانزدهم بهمن بعد از اقامه نماز جمعه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس همزمان با تشییع و خاکسپاری پیکر پاک این شهید اعلام کرد: قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

شهادت شهید رنجبر مامور انتظامی شیراز، موجی از محکومیت این اقدام اراذل و اوباش را در سطح ملی و محلی در پی داشت.
رییس‌جمهور شنبه ۱۶ بهمن‌ماه جاری با تسلیت شهادت مأمور نیروی انتظامی توسط اراذل و اوباش در شیراز گفت: پلیس در ارتباط با مردم باید ضمن اقتدار از مهربانی و تدبیر برخوردار باشد اما مقابله با اشرار و کسانی که جان و ناموس مردم را به خطر می اندازند یک ضرورت است و لازم است از نظر حقوقی و قضایی از اقدامات پلیس نیز پشتیبانی شود.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: مقابله با اشرار و کسانی که با شرارت امنیت مردم را به خطر می‌اندازند خواست مردم است و باید با آنان مقابله و از جان و ناموس مردم نیز حفاظت کرد.
احمد وحیدی جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی و وزیر کشور هم در پیامی با شهادت "علی اکبر رنجبر" جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد، ابراز امیدواری کرد که این قاتل خبیث در کمترین زمان ممکن به سزای عمل شرارت بار خود برسد.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت علی اکبر رنجبر مامور نیروی انتظامی شیراز گفت: بر همگان وظیفه است با شناسائی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و برخورد قاطع بازوی توانمند قانون در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باشند .
همدردی با خانواده شهید رنجبر و محکومیت اقدام اراذل و اوباش به استان فارس محدود نبود و برخی مجامع نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دیگر استان‌ها نیز بیانیه هایی در این زمینه صادر کردند.
در پی شهادت سرهنگ دوم رنجبر، ائمه جمعه و جماعات در خطبه های نماز جمعه استان فارس و همچنین مناطق دیگری از کشور، از پلیس حمایت و بر اصلاح قوانین موجود تأکید کردند.
شماری از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر ضرورت اصلاح قانون بکارگیری سلاح تاکید کرده‌اند.
از آن جمله، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت مامور ناجا در درگیری با اراذل و اوباش در توییتی از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست تا در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز درباره «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد.
روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در توییتی نوشت: پس از شهادت شهید علی‌اکبر رنجبر ضمن پیگیری از معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا از کارشناسان توانمند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخواست کردم پیش‌نویس اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را تهیه کنند.
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد؛ آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز به ایرنا گفت: مجلس قطعا با صدور مجوز استفاده از سلاح در مقابل اراذل و اوباش موافق است اما این مساله با موضوعات دیگری ازجمله افرادی که در دفاع از حق خود تجمع اعتراضی و یا راهپیمایی مسالمت آمیز دارند تفاوت دارد.
علیرضا پاک فطرت تاکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه کسانیکه در حوزه امنیت جامعه و کشور در تلاش هستند باید دربرابر شروران و اراذل و اوباش حق استفاده از سلاح داشته باشند به نحویکه دستگاه قضایی نیز این افراد را محاکمه نکند و اگر قرار باشد این محاکمه در مواردی خاص مطرح باشد اینکار نباید در ملاء عام انجام شود زیرا اقتدار پلیس باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان فارس در پی شهادت مظلومانه مامور نیروی انتظامی شهید علی اکبر رنجبر در بیدزرد شیراز و دستگیری متهم، بر ضرورت تسریع در رسیدگی و دادرسی به صورت فوق العاده تاکید کرد.
در نامه مرتضوی مقدم آمده است: حادثه تلخ و جنایت هولناکی که منجر به شهادت یکی از مأموران خدوم نیروی انتظامی شد قلوب همه را جریحه دار کرد و مطالبه عمومی را در مورد برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه برانگیخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا