گیلان در آستانه روزهای تلخ؛ بستری‌ کرونایی به 439 نفر رسید


گیلان در آستانه روزهای تلخ؛ بستری‌ کرونایی به 439 نفر رسید

رشت - ایرنا - در ادامه روند صعودی شیوع کرونا در موج ششم آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان نسبت کمترین میزان خود چندماه اخیر با افزایش حدود 3.5 برابری امروز یکشنبه به 439 نفر رسید که از بازگشت روزهای تلخ موج های قبل حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سویه اومیکرون اواخر آذرماه وارد کشور ما شد، در این مدت به آرامی به استان‌های مختلف کشور راه یافت اکنون به قدرت انتشار یافته و هر روز افراد زیادی را مبتلا می‌کند. خواستگاه این ویروس آفریقای جنوبی عنوان شد و سازمان بهداشت جهانی از همان ابتدا سویه اومیکرون را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرد. اومیکرون اکنون سویه غالب در همه کشورها از جمله ایران و استان گیلان شده‌ است.

اومیکرون پس از ورود به ایران نیمه‌های ماه گذشته در گیلان مشاهده شد. کمتر از ۱۰ روز از رخ‌نمایی این ویروس از اواخر دی ماه گذشته شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان روند صعودی را آغاز کرد و در این مدت آمار بسترها به بیش از ۳.۵ برابر رسید. بسترهای روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نیز افزایشی است و طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۵۰ بستری به بیشترین میزان طی ماه‌های اخیر رسیده‌است.

با افزایش آمار روزانه مبتلایان به کرونا و روند صعودی بستری‌های مبتلا به این بیماری، تعداد بیماران بدحال در مراقبت‌های ویژه نیز فزونی یافته و براساس آخرین آمار امروز "یکشنبه" ۵۵ بیمار بدحال تحت مراقبت ویژه هستند.

در صورت علائم سرماخوردگی از دیگران دوری کنید

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با تاکید بر پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ برای پیشگیری از ابتلا و انتشار اومیکرون به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار اومیکرون، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و دورهمی‌ها می‌تواند مانع از شیوع سویه جدید کرونا در استان شود.

دکترحسن رخ‌شاد با اشاره به روند تصاعدی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان اظهار داشت: این روند کاملا در آمارهای روزانه مشاهده می شود، بنابراین توجه جدی‌تر به توصیه‌های بهداشتی بسیار اهمیت دارد، اکنون باید بیش از هر زمان دیگری به پروتکل‌های بهداشتی عمل شود.

وی افزود: به دلیل سرعت انتشار اومیکرون ابتلای خانوادگی بیشتر مشاهده می‌شود بنابراین پرهیز از دورهمی های خانوادگی و عدم حضور در مکان‌های تجمعی بیش از پیش مورد تاکید است.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: واکسیناسیون کامل "دریافت هر سه دز واکسن" و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در کنترل و پیشگیری از شیوع امیکرون بسیار تاثیرگذار است.

رخ شاد با بیان اینکه ابتلا به اومیکرون علائمی شبیه سرماخوردگی دارد، افزود: افراد در صورت مشاهده سردرد، گلودرد و خستگی در خود از سایر افراد یا اعضای خانواده دوری کرده و خود را قرنطینه کنند.

هم اکنون پنج شهرستان لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال و رودبار در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان های رشت، خمام، فومن، تالش، صومعه‌سرا، شفت، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، بندرانزلی، آستارا و املش نارنجی هستند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس