اقبال عمومی گیلانی ها به «ملاقات خصوصی» و «علفزار»


اقبال عمومی گیلانی ها به «ملاقات خصوصی» و «علفزار»

دومین روز اکران فیلم های جشنواره فجر در گیلان با اقبال عمومی به «ملاقات خصوصی» و «علفزار» همراه شد و به گفته مسئولان طی دو روز گذشته بیش از هزار و 600 نفر از فیلم ها دیدن کرده اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اقبال عمومی گیلانی ها به «ملاقات خصوصی» و «علفزار»

دومین روز اکران فیلم های جشنواره فجر در گیلان با اقبال عمومی به «ملاقات خصوصی» و «علفزار» همراه شد و به گفته مسئولان طی دو روز گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از فیلم ها دیدن کرده اند.

دومین روز اکران همزمان فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در استان گیلان با نمایش چهار فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی «امید شمس»، «ماهان» به کارگردانی «حمید شاه حاتمی»، «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» و «علف زا» به کارگردانی «کاظم دانشی» به کار خود پایان داد.

امسال برای نخستین بار با تلاش ستاد استانی برگزاری اکران همزمان جشنواره فجر در گیلان نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم را در دو مکان سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت برنامه ریزی کرده‌اند. بر اساس برنامه ریزی ها صورت گرفته فیلم‌ها در سینما ۲۲ بهمن در سه سانس ۱۷، ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ و در تالار مرکزی رشت در ساعت‌های ۱۷، ۱۹:۳۰ و ۲۲ اکران می‌شود.

در شب نخست اکران‌ها که مراسم افتتاحیه با حضور بازیگر گیلانی و عوامل فیلم «ضد» در تالار مرکزی رشت برگزار شد فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با استقبال عمومی همراه شد هرچند که تماشاگران از محتوای پایین فیلم‌ها روز نخست گلایه داشتند و خواستار توجه بیشتر مسئولان و متولیان برگزاری جشنواره به کیفیت و محتوای مناسب آثار توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته مسئولان برگزاری جشنواره فجر در استان گیلان طی دو روز گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از هشت فیلم اکران شده رشت دیدن کردند در مجموع تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بلیت پیش فروش شده است.

«ملاقات خصوصی» نظر مخاطب را جلب کرد

و اما چراغ اکران‌های روز دوم جشنواره در رشت با نمایش «ملاقات خصوصی» در سینما ۲۲ بهمن روشن شد و این فیلم که در سطح کشور نیز به اقبال عمومی همراه بوده در گیلان نیز نظر علاقه مندان به هنر هفتم را به خود جلب کرد و هر دو سانس نمایش آن هم در سینما ۲۲ بهمن و هم تالار مرکزی با استقبال خوبی مواجه شد.

«ملاقات خصوصی» از زوج بازیگر «هوتن شکیبا» و «پریناز ایزدیار» بهره می‌برد و شاید همین ترکیب و خاطره بازی خوب و زیبای «هوتن شکیبا» در «شبی که ماه کامل شد» از مهم‌ترین دلایل استقبال خوب گیلانی‌ها از این فیلم باشد و در کنار این دو نفر حضور بازیگرانی همانند «رؤیا تیموریان» و «ریما رامین‌فر» شوق دیدن این فیلم را در میان تماشاگران گیلانی بیشتر کرده باشد.

«ملاقات خصوصی» روایتگر داستان زندگی دختری به نام «پروانه» است که در مغازه‌ای کار می‌کند و درگیر ماجرای عاشقانه عجیبی با فرهاد می‌شود. این عشق زندگی او و فرهاد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

عباس قاسمی یکی از تماشاگران فیلم «ملاقات خصوصی» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شاهد یک ملودرام خانوادگی بودیم، اظهار کرد: در این فیلم در کنار همه تلخی‌ها و سختی‌ها شاهد عشقی زیبا هستیم.

وی با بیان اینکه بازیگران توانسته‌اند عشق را به زیبایی به نمایش بگذارند، گفت: کارگردان این فیلم برای نخستین فیلم بلند خود تا حدی موفق عمل کرده و با وجود تمام کاستی‌ها عملکرد خوبی داشته است.

این شهروند گیلانی اضافه کرد: البته پایان این فیلم شاید زیاد دلچسب نباشد به روند خوب فیلم آسیب بزند اما باید گفت کارگردان این موفق شده با وجود همه محدودیت‌ها در زندان سکانس‌های خوبی به تصویر بکشد.

خط داستان «ماهان» مشخص نبود

«ماهان» به کارگردانی «حمید شاه حاتمی» دومین فیلم جدول اکران‌های امروز جشنواره فجر در استان گیلان بود. فیلم سینمایی «ماهان» روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند. اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی می‌کند.

این فیلم از بازی امیررضا نظری، نگار جوکار، وحید رحیمیان، همایون ارشادی، رامین ناصر نصیر بهره می‌برد.

ماهان هم به لیست فیلم‌هایی اضافه شد که به دلیل کیفیت پایین محتوا مورد اقبال تماشاگران قرار نگرفت برای آنها سوال شد که چطور چنین فیلمی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است. فاطمه ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خط داستان مشخص نبود و این مهم‌ترین ایرادی بود که می‌توان به «ماهان» گرفت، اظهار کرد: در همان ابتدای فیلم تماشاگر از انتخاب این فیلم پشیمان می‌شود.

وی ادامه داد: حتی فیلم‌های ضعیف هم نکته‌ای برای دفاع دارند اما «ماهان» هیچ نکته‌ای ندارد که بتوان با تکیه بر آن از وقتی که برای تماشای آن گذاشته شده دفاع کرد.

«شهرک» سومین فیلم جدول اکران دومین روز جشنواره در رشت

سومین فیلم جدول اکران دومین روز جشنواره فجر در گیلان به نام «شهرک» به کارگردانی «علی حضرتی» بود. «شهرک» دومین فیلم بلند این کارگردان است که در آن کاظم سیاحی، ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان و رؤیا جاوید نیا به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه این داستان نیز آمده است: نوید فلاکتی جوانی علاقه‌مند به بازیگری است که در یک تست بازیگری برای بازی در فیلمی بزرگ با کارگردانی مطرح، پذیرفته می‌شود.

زمانی که پای صحبت تماشاگران بعد از تماشای فیلم در سالن ۲۲ بهمن می‌نشینم عده‌ای داستان فیلم را دوست داشتند عده‌ای دیگر نه و در میان آنها نظرات و دلایلی مختلفی برای این اظهار عقیده بود.

موفقیت پژمان جمشیدی در ایفای یک نقش متفاوت

و اما «علفزار» به کارگردانی «کاظم دانشی» آخرین فیلم جدول اکران‌های دومین روز جشنواره در تالار مرکزی رشت بود که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برای علاقه مندان اکران شد. هنرمندان و چهره‌های شناخته شده‌ای در فیلم علفزار ایفای نقش کرده‌اند که هر حضور هر کدام از آنها در هر فیلمی می‌تواند یک وزنه محسوب شود از پژمان جمشیدی گرفته تا سارا بهرامی، ستاره پسیانی و ترلان پروانه تعدادی از آنها هستند.

فیلم علفزار درباره یک بازپرس است که با یک پرونده عجیب مواجه می‌شود؛ پرونده‌ای که در آن دو گروه، بر اساس قوانین کشور، خطاهایی مرتکب شده‌اند. پژمان جمشیدی نقشی متفاوت با بازی‌های گذشته خود در این فیلم ایفا می‌کند.

این فیلم در کنار «ملاقات خصوصی» در اکران‌های روز دوم جشنواره فجر در گیلان با اقبال عمومی همراه شده بود و تماشاگران نظرات مختلفی درباره آن داشتند. عده‌ای ایده ساخت چنین فیلمی آن هم برای نخستین کار یک کارگردان را بسیار جسورانه می‌دانستند و عده‌ای دیگر با بیان اینکه با توجه به اینکه بن مایه فیلم از داستان‌های واقعی ایده گرفته شده بود «پژمان جمشیدی» بازیگر نقش اصلی این با آن ذهنیت طنزی که در خاطره مخاطبان به جای گذاشته در ایفای این نقش نیز موفقی عمل کرده است.

مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج