اعتمادی که در بازی رودررو نهایی می‌شود؛/ بنتو و اسکوچیچ؛ کاملا شبیه یکدیگر!


اعتمادی که در بازی رودررو نهایی می‌شود؛/ بنتو و اسکوچیچ؛ کاملا شبیه یکدیگر!

پائولو بنتو توانست اعتماد کسانی را به خود جلب کند که هرگز با یک سرمربی، عملیات صعود بی دردسر به جام جهانی را انجام نداده بودند.

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی مقابل سوریه باعث شد تا کره جنوبی در فاصله دو هفته تا پایان مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، صعودش را قطعی کند. این صعود در حالی رقم خورد که کره جنوبی در مرحله پیش مقدماتی عملکرد متزلزلی داشت و تا هفته آخر صعودش به‌عنوان تیم نخست مسجل نشده بود و در مرحله نهایی نیز کار با یک تساوی و سپس کسب 8 امتیاز از چهار بازی ادامه داد.

همه چیز به شکلی پیش رفت که پائولو بنتو جایگاه مستحکمی را روی نیمکت ببرهای قاره نداشته باشد اما سرمربی سابق تیم ملی پرتغال موفق شد اوضاع را تغییر دهد و برخلاف دو دوره قبلی، مسیر صعود را پیش از موعد طی کند و به سرانجام برسد؛ به‌طوری‌که حالا وب‌سایت نیوز وان کره جنوبی با تمجید از عملکرد بنتو او را «آتش نشان تیم ملی» خوانده است.

کره جنوبی در حالی 6 برد و 2 تساوی به‌دست آورد که کسب 20 امتیاز در هشت بازی، برای طرفداران کره غیرمنتظره و باورنکردنی به نظر می‌رسد. آنها خاطره چندانی از صعود بی‌دردسر به جام جهانی ندارند؛ برای صعود به روسیه 2018 آنها از هشت بازی 13 امتیاز کسب کردند و همین موضوع سبب شد تا اشتیلیکه سرمربی آلمانی در فاصله دو هفته تا پایان شغل خود را از دست بدهد و شین تائه یونگ جانشین وی نیز نتوانست تغییری را ایجاد کند و تیم در نهایت با کسب 15 امتیاز و اختلاف دو امتیازی نسبت به سوریه رده سومی، راهی جام جهانی شد.

سال 2014 و زمانی که جو گوانگ رائه هدایت کره را برعهده داشت، پس از نتایج ناامیدکننده جای خود را به چوی کانگ هی داد که همه تصور می‌کردند در روز پایانی با کسب یک تساوی یا پیروزی مقابل ایران، کره جنوبی را صدرنشین به جام جهانی خواهد فرستاد اما سرمربی تیم چونبوک موتورز با یک باخت تلخ کار خود را به اتمام رساند و کره جنوبی نیز تنها به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان بلیت مستقیم برزیل 2014 را به‌دست آورد.

اعتمادی که در بازی رودررو نهایی می‌شود؛/ بنتو و اسکوچیچ؛ کاملا شبیه یکدیگر!

این نشریه هم‌چنین نوشته که همیشه در مقدماتی جام جهانی این ضرب المثل که «بیایید پیش برویم و ببینیم چه می‌شود» وجود داشت و این یک مصیبت بود اما این بار هدایت تیم از سال 2018 به بنتو سپرده شد و نتیجه‌اش یک صعود بی دردسر به جام جهانی بود.

گزارشگر هم‌چنین تاکید کرده که بنتو توانسته «اعتماد داخلی» را جلب کند و حالا دو بازی پایانی (که یکی برابر ایران خواهد بود) فرصت مناسبی است تا او تیمش را آماده حضور در جام جهانی کند. سرمربی پرتغالی بادبان‌ها را آماده کرده و امیدوار است که در پاییز سال آینده کره جنوبی را به سمت موفقیت هدایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر