شهرستان‌ها در نوبت ورود به رنگ خطر


شهرستان‌ها در نوبت ورود به رنگ خطر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شهرستان مشگین‌شهر با تشدید وضعیت کرونایی به رنگ قرمز درآمد.

قاسم جعفرزاده در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی به ستاد کرونای استان قرار است از روزهای آینده محدودیت‌های بیشتر کرونایی با هدف کنترل سویه امیکرون انجام شود.


وی تصریح کرد: با ورود مشگین‌شهر به رنگ قرمز سایر شهرستان‌ها نیز در اولویت تغییر رنگ از نارنجی و زرد به قرمز هستند که انتظار می‌رود در روزهای آینده این اتفاق رقم بخورد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد بستری‌های روزانه کرونا همچنان سیر صعودی به خود گرفته و ما چالش جدی افزایش بستری‌ها را در کنار وضعیت نامناسب مراکز درمانی شاهد هستیم که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی مراعات نشود، شاهد اوج‌گیری کرونا در پیک ششم خواهیم بود.


جعفرزاده افزود: عده‌ای احساس می‌کنند امیکرون شبیه سرماخوردگی است در حالی که فراتر از این بیماری امیکرون کشنده است و تا 5 برابر از سویه‌های قبلی خطرناک به نظر می‌رسد و نباید این بیماری را شبیه سرماخوردگی ساده بدانیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر به غیر از مشگین، در سایر شهرها رنگ زرد و نارنجی حاکم است و اگر بی‌احتیاطی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها ادامه پیدا کند تغییر رنگ شهرها نیز به وضعیت قرمز خطرناک دور از انتظار نخواهد بود.


جعفرزاده اضافه کرد: امیکرون با شدت سرایت و خطرناک بودن در ابتلای فراگیر می‌طلبد تا هموطنان هر 3 دز واکسن خود را تزریق کنند و در مجالس و محافل عمومی از 2 ماسک استفاده کنند.
وی ضرورت تعطیلی مراکز پرتجمع را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به غیرحضوری بودن مدارس،‌ امیدواریم سایر مراکز پرتردد و پرتجمع نیز تعطیل شوند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به درگیری کودکان در این سویه اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای آنها گوشزد کرده و رعایت آن را یادآور شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید