ورود واکسن نزده‌ها به جشنواره تئاتر فجر ممنوع


ورود واکسن نزده‌ها به جشنواره تئاتر فجر ممنوع

تهران - ایرنا- معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود واکسن نزده‌ها به چهلمین جشنواره تئاتر فجر، ممنوع است.

محسن فرهادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اظهارداشت: اکنون نرم افزار استعلام واکسیناسیون بر اساس دریافت کد ملی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش‌های تئاتر و موسیقی نصب شده و کسانی که وارد جشنواره تئاتر می‌شوند، هنگام ورود از طریق دریافت کد ملی، کارت واکسن آنها استعلام شده و در غیر اینصورت نمی‌توانند حضور یابند.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونایی، حضور افراد در محیط‌های بسته و مملو از جمعیت منوط به تزریق واکسن کرونا است، افزود: بخش‌های تئاتر و موسیقی به سامانه «ایران من» وزارت کشور در برنامه مدیریت هوشمند کرونایی متصل شده و ورود مهمانان و افرادی عادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند، بر اساس استعلام از طریق کد ملی افراد ممنوع است و نمی‌توانند در این جشنواره حضور یابند.

فرهادی تاکید کرد: متاسفانه در جشنواره فیلم فجر امکان اتصال به «سامانه ایران من» و بررسی واکسیناسیون شرکت‌کنندگان در این جشنواره فراهم نشد اما در جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر وورد واکسن نزده‌ها ممنوع است.

ورود واکسن نزده‌ها به جشنواره تئاتر فجر ممنوع

ناظران بهداشتی در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند
وی با بیان اینکه ناظران بهداشتی در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند، گفت: ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل برگزاری این جشنواره مستقر شده و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت داشته و موارد را به افراد تذکر می‌دهند.

ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل برگزاری این جشنواره مستقر شده و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت دارند.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در همه جای دنیا، مدیریت هوشمند کرونایی فعال است، اظهار داشت: با اجرای این برنامه در بسیاری از کشورها، محدودیت‌های زیادی به صورت هوشمند کنترل شده و دیگر تعطیلی کسب و کارها، مشاغل و اماکن وجود ندارد و همه موارد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون به صورت دقیق و هوشمند بررسی می‌شود.

به گفته فرهادی، کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا بر عهده وزارت بهداشت بوده و از دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم که در رابطه با متصل شدن به «سامانه ایران من» همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این طرح الکترونیکی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با هدف کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر «سامانه ایران من» به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود و از همه مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با ما داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...