معرفی ایده‌های برتر رویداد کارآفرینی و نوآوری مشاغل خُرد


معرفی ایده‌های برتر رویداد کارآفرینی و نوآوری مشاغل خُرد

اختتامیه رویداد کارآفرینی و نوآوری با محوریت شناسایی کسب و کارهای کم سرمایه و زودبازده در حوزه مشاغل خُرد (مشاغل خانگی) با مشارکت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد.

از پنج ایده راه یافته به مرحله نهایی این رویداد، سه ایده به‌عنوان ایده برتر و دو ایده نیز شایسته تقدیر شناسایی و تجلیل شدند. نوع ارائه اطلاعات، نیاز به سرمایه کم و امکان اشتغال بالا و در نهایت مدل ارائه افراد از جمله نکات مورد توجه داوران در این رویداد بود.

هومن سراج، دبیر اجرایی رویداد کارآفرینی و نوآووری امروز (یکشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) در آیین اختتامیه این رویداد در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، توجه و حمایت از مشاغل خُرد را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که این دست همایش‌ها تلنگری برای شکوفایی ایده‌پردازی در ذهن جوانان باشد.

وی اعلام کرد: در مرحله نخست رویداد کارآفرینی و نوآووری، تعداد ۵۵ ایده به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۱۵ طرح برگزیده و از میان این طرح‌‎ها پس دو مرحله داوری، پنج طرح به ارائه نهایی راه یافتند.

احمد رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نیز با بیان اینکه دستگاه‌‎های مختلف در کشور در حوزه اشتغال مشغول به کار هستند، اظهار کرد: اما متأسفانه در این زمینه همچنان مشکل داریم و دلیل آن نبود هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه مردم‌سازی اقتصاد فعالیت دارد و گام‌هایی برداشته است. نمونه آن مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی‌(ره) است. هرجا دست مردم در کار بوده موفقیت حاصل شده است و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

رضایی با بیان اینکه در کشور ۴۰ میلیون نفر در سن اشتغال قرار دارند که ۱۵ میلیون نفر آنها دانش آموزند، تصریح کرد: باید بدانیم چه برنامه‌ریزی برای اشتغال این جوانان داشته‌ایم؟

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان افزود: کمیته امداد امام خمینی در زمینه اشتغال فعالیت‌هایی داشته و بنا به اعلام مرکز آمار، ۴۰ درصد فرصت اشتغال کشور توسط کمیته امداد انجام شده است و یک سوم نیکوکاران کشور مخاطبان کمیته امداد هستند.

وی خبر داد: برای سال آینده ۵۰۰هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.

رضایی اعلام آمادگی همکاری با ایده‌های برتر این رویداد در قالب وام را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طرح مریم کاظمی در حوزه طراحی و چاپ، طرح «گلخانه آلوورا» از زینت‌السادات حسینی و طرح بهاره قاراخانی با نام«آیینه‌ها و هدایای موزاییکی»، طرح زهرا نیکوبخت با تولید «کیت‌های پارچه‌ای حامی محیط زیست» و طرح امیرمحمد داوودی با عنوان «وب سایت آموزشی آنلاین ویژه مددجویان کمیته امداد» به ترتیب به عنوان طرح‌های برتر و شایسته تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !