بی‌خانمانی هندبال ایلام تا کی؟ / مسئولان برای ما تره هم خرد نمی‌کنند


بی‌خانمانی هندبال ایلام تا کی؟ / مسئولان برای ما تره هم خرد نمی‌کنند

رئیس هیئت هندبال ایلام گفت: در حال حاضر برای تمرین هم هیچ سالنی در اختیار نداریم و حتی یک سانس هم برای تمرین به ما اختصاص نداده‌اند.

دکتر«مسعود الماسی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ جایگاه هندبال ایلام با ۲۵۰ امتیاز در کشور سی‌ویکم بود که در آن زمان فعالیت هیئت را از صفر شروع کردیم و با رسیدگی به شهرستان‌هایی مانند ایلام،آسمان‌آباد، کارزان، آبدانان، دره شهر و مهران توانستیم هیئت را در استان فعال کنیم و نتیجه این شد که رتبه استان از ۳۱ به۲۱ با ۵۰۰ امتیاز رسید.

الماسی با بیان اینکه در این مدت توانستیم ۲۵ تیم را به مسابقات اعزام کنیم، تصریح کرد: برای اولین بار موفق شدیم تیم پیشکسوتان و تیم رده‌های پایه را به مسابقات کشوری اعزام کنیم که یکی از این تیم‌ها به عنوان تیم اخلاق مسابقات در رده نونهالان در المپیاد استعدادیابی سال ۱۳۹۷ معرفی شدند.

رئیس هیئت هندبال ایلام با بیان اینکه برای اولین بار توانستیم هندبال خاکی را در «کارزان» راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: در این مدت که در هیئت فعالیت می‌کنم کل بودجه ای که اداره ورزش و جوانان به ما تعلق داده چیزی حدود ۹۲ میلیون تومان بوده است در صورتی که برای اعزام تیم‌های هندبال با توجه به جمعیتی که در هر تیم وجود دارد این رقم بسیار ناچیز است.

الماسی با اشاره به اینکه هندبال ایلام در منطقه از رتبه‌ی مناسبی برخوردار است، گفت: در حال حاضر هیئت دفتری برای اعضا که در آن مستقر شوند ندارد و برای تمرین هم هیچ سالنی در اختیار نداریم، حتی یک سانس هم برای تمرین به ما اختصاص نداده‌اند شما بگوید چطور می‌شود یک تیم وقتی حداقل‌ها را هم ندارد توان خود را نشان دهد؟

الماسی افزود: در این مدت به کمک دانشگاهیان توانستیم سانس‌هایی را برای تمرین جفت‌وجور کنیم ولی باز هم هزینه‌ی اجاره‌ی این مکان‌ها برای هیئت با توجه به بودجه‌ی کمی که دارد بسیار سخت است. مجبور شده‌ایم تیم‌ها را در پارک‌ها یا زمین‌های خاکی اطراف کارخانه سیمان تمرین دهیم و در این مدت هم به بهانه‌ی تعمیر، سال هفت تیر را هم از ما گرفتند. انتظار ما از دولت جدید حل این مشکلات است.

رئیس هیئت هندبال استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از همراهی همه‌ جانبه «عبدالصاحب خلیس» گفت: به دلیل نبود امکانات، اسپانسرها سمت این ورزش نمی‌آیند وقتی ما حتی یک سالن هم برای تمرین نداریم مسلما اسپانسر جذب این ورزش نمی‌شود.

الماسی با بیان اینکه هیئت هیچ‌گونه درآمدی نداردT تصریح کرد: متاسفانه اداره ورزش و جوانان در تامین بودجه به آن شکل که باید حمایت نکرده و یک‌سری تبعیض‌هایی در توزیع بودجه داشته که دلیل آن اصلا مشخص نیست. در دوران فعالیتم در هیئت هیچ توجه‌ای از اداره ورزش و جوانان نسبت به هندبال را ندیده‌ام.

رئیس هیئت هندبال استان ایلام با بیان اینکه کرونا ضربه‌ای سنگین به هندبال استان وارد کرده است، تصریح کرد: همه‌ی تیم‌های حاضر در هیئت همگی از طریق استعدادیابی کشف شده‌اند. در زمینه استعدادیابی برنامه‌های خود را از روستاها و شهرستان‌ها شروع کردیم و حتی برای کسانی که استعدادهایی را به هیئت معرفی می‌کردند جوایزی در نظر گرفتیم از همین بچه‌ها تعدادی از آن‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

الماسی تعداد افرادی که در جشنواره امسال فعالیت کرده‌اند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت برنامه‌هایی برای دانش‌افزایی مربیان برگزار شده و یک مربی را هم برای برگزاری دوره مربیگری بین‌المللی اعزام کرده‌ایم و با ارتباطی که با فدراسیون داریم مربیان را به اردوهای تیم ملی هم فرستاده‌ایم.

رئیس هیئت هندبال ایلام با بیان اینکه فدراسیون توجه لازم را به هیئت دارد، تصریح کرد: با شرایطی که هیئت دارد ورزشکار به این رشته متاسفانه جذب نمی‌شوند وقتی که افراد متوجه می‌شوند حتی یک سالن برای تمرین هم نداریم کاملا روحیه خود را از دست می‌دهند. در لحظه،لحظه‌ی فعالیتمان سختی داشته‌ایم.امید ما به آینده و دولت جدید است و منتظر تغییرات هستیم. امید است دولت جدید توجه ویژه‌ای به هیئت‌ها داشته باشد،متاسفانه مسولان ورزشی خود را پشت چند ورزشکار المپیکی قایم کرده‌اند و تمام حواس‌ها را به آنجا کشانده‌اند در صورتی که اکثر این ورزشکاران در استان ایلام پرورش نیافته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس