واکسیناسیون، بهترین روش مقابله با اُمیکرون در کودکان بالای 5 سال


واکسیناسیون، بهترین روش مقابله با اُمیکرون در کودکان بالای 5 سال

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: بهترین روش برای مقابله با اُمیکرون در کودکان بالای پنج سال، واکسیناسیون است که برنامه آن از طریق وزارت بهداشت اعلام شده است و به تدریج گروه‌های سنی مختلف برای دریافت واکسن فراخوان خواهند شد.

دکتر محمدرضا میرکریمی با اشاره به شیوع بالای سویه اُمیکرون میان کودکان اظهار کرد: متاسفانه هیچ کدام از گروه‌های سنی به ویژه کودکان در برابر اُمیکرون ایمن نیستند و آمارها نشان می‌دهد احتمال ابتلای کودکان به این سویه، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بهترین روش برای مقابله با اُمیکرون در کودکان بالای پنج سال، واکسیناسیون است که برنامه آن از طریق وزارت بهداشت اعلام شده است و به تدریج گروه‌های سنی مختلف برای دریافت واکسن فراخوان خواهند شد. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک نیز برای مقابله با اُمیکرون توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه بازه زمانی کوتاهی از بروز اُمیکرون گذشته است، هنوز مطالعات کاملی در مورد میزان درگیری ریوی سویه اُمیکرون به دست ما نرسیده است.

این فوق تخصص ریه کودکان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در ایران و سایر کشورها چندین ویژگی مهم در مورد اُمیکرون شناسایی شده است؛ نخست اینکه کودکان نیز به نوع شدید و جدی بیماری مبتلا می‌شوند. همچنین حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند از ابتلا به این بیماری در امان نیستند، هر چند واکسیناسیون تا حد زیادی علائم و بیماری را خفیف‌تر می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن