ابهر قرمز شد


ابهر قرمز شد

در رنگ‌بندی‌های کرونایی شهرستان‌های کشور، رنگ کرونایی شهرستان ابهر قرمز اعلام شد.

طبق آخرین رنگ‌بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، رنگ کرونایی شهرستان ابهر، قرمز است.

با توجه به همین موضوع متولیان بهداشت و سلامت در شهرستان ابهر درخواست دارند مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و اهتمام در تزریق دُز سوم واکسن کرونا به خروج شهرستان از این وضعیت کمک کنند.

علی‌رغم شرایط موجود، متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در شهرستان ابهر به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت ابهر دُز سوم کرونا را تزریق کرده‌اند و این امر در حالی است که تزریق واکسن از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با کرونا است.

در پی قرمز شدن وضعیت ابهر، جلسه اضطراری ستاد کرونا ظهر امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و طبق مصوبات آن برای پیشگیری از شیوع این ویروس در ادارات علاوه بر اهتمام جدی‌تر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه کارکنان ادارات که مشکوک و یا پی‌.سی‌.آر مثبت دارند، باید به مدت پنج روز انجام شود.

در این جلسه همچنین از آموزش و پرورش درخواست شد مقاطع ابتدایی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و در سایر مقاطع اگر موردی از اُمیکرون دیده شد، کلاس‌ها به مدت یک هفته تعطیل شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد باشگاه‌ها، استخرها و اماکن ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و تالارهای پذیرایی تعطیل و رستوران‌ها نیز فقط غذای بیرون‌بر سرویس‌دهی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران