قرآن نگاه اجتماعی را تغییر می‌دهد


قرآن نگاه اجتماعی را تغییر می‌دهد

استاندار زنجان گفت: قرآن نگاه اجتماعی را تغییر می‌دهد و دری است که افراد را به سمت مفاهیم عمیق راهنمایی می‌شود.

محسن افشارچی صبح امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان زنجانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: فعالان قرآنی به این نکته توجه داشته باشند که اگر در نقطه‌ای که هستند باقی بمانند، اشتباه کرده‌اند و باید تلاش شود که وارد مرحله دیگر شوند.

وی تصریح کرد: انقلاب با قرآن و پوست و گوشت ما آمیخته شده است و برای پیدا کردن راه با تاسی از قرآن می‌توانیم مسیر پیشرفت را بپیماییم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه قرآن بطنی دارد و هرچقدر به عمق قرآن بروید، باز مطلبی وجود دارد، افزود: به وجه اجتماعی دین توجه ویژه‌ای شود. انقلاب پرچم وجه اجتماعی دین را به دست گرفته است.

این مسئول خطاب به فعالان قرآنی گفت: بروید سراغ وجه‌های مختلف قرآن تا ابزاری برای رسیدن به هدف‌تان شود. ابزار باید وسیله‌ای شود که وجود خود را صیقل دهید.

نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: لذت ببرید از خواندن قرآن و خودتان را ارتقا دهید، البته همه این موارد ابزار است و هدف شما باید این باشد که نگرش خود را به دنیا و زندگی از آیات قرآن استخراج کنید تا زندگی پربرکتی داشته باشید.

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه هیئت‌های مذهبی، استان زبازد خاص و عام است، گفت: ولی باید به حوزه قرآن به صورت خاص توجه شود؛ چراکه هرگونه ذائقه را تربیت کنیم همان شکل خواهد گرفت و هزینه در قرآن در هر حدی کم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال گذشته ۸۶ شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی حضور داشتند ولی امسال‌ با برنامه‌ریزی ۶۵۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان شرکت کردند که ۱۲۰ نفر به مرحله استانی و ۱۰ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی تصریح کرد: تلاش شده است با حمایت، شاهد رشد و شکوفایی استعدادها در این حوزه باشیم و خوشبختانه افراد افتخارات خوبی برای استان کسب کردند. اگر حمایت‌ها نبود قادر به برگزاری مسابقات در استان نبودیم که در این راستا حسینیه اعظم زنجان بسیار حمایت کرد.

وی ادامه داد: در مسابقات کشوری، حسین قبادی در رشته اذان رتبه اول کشور، گروه حبل‌المتین رتبه اول کشوری، علی غلام‌آزاد رتبه سوم کشوری در حفظ کل و حمید جهان‌شاه‌لو رتبه چهار کشور در حفظ ۲۰ جزء را کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، همچنین با بیان اینکه میزان درآمد موقوفات قرآنی در استان کمتر از ۴ میلیون تومان است، یادآور شد: با ظرفیت موجود، درآمد موقوفات در این حوزه برای حمایت از فعالیت‌ها کم است؛ در حالی‌ که امسال ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

کرمی خاطرنشان‌ کرد: در استان زنجان ۶۰ موسسه قرآنی فعال بوده و ۱۲۵ خانه قرآنی شهری و روستایی دایر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا