نخستین مزرعه پاپایا در استان تهران افتتاح شد


نخستین مزرعه پاپایا در استان تهران افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، نخستین مزرعه پاپایا (خربزه درختی) استان تهران روز یکشنبه در شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: درخت پاپایا، بومی جنوب کشور است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش بخش خصوصی، برای نخستن بار این گیاه در شهرستان پاکدشت کشت شده و به میوه دهی رسیده است.

حسن دالوند افزود: عملیات احداث این گلخانه از سال ۱۳۹۸ در بخش شریف‌آباد پاکدشت در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و سطح گلخانه سه هزار و ۷۰۰ مترمربع آغاز شده که میزان تولید سالانه آن ۹۰ تُن و ظرفیت اسمی آن ۱۸۶ تُن در سال است.

وی گفت: این گلخانه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده و با بهره‌برداری از آن سه نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

وی تصریح کرد: کشت پاپایا به عنوان کشتی نوین در سطح استان تهران مطرح است که علاوه بر مصرف میوه، از برگ آن نیز به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌شود.

دالوند گفت: در حاشیه این گلخانه، طرح توسعه تولید و بسته بندی فرآوری گیاه پاپایا و سیفی‌جات با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح گردید که تعداد اشتغال این طرح به صورت مستقیم ۲۰ نفر و به صورت غیرمستقیم ۱۰۰ نفر است.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سه هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار، ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه و مابقی برای کشت سایر محصولات می‌باشد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...