مجموع بیماران بستری و سرپایی سمنان از مرز 55 هزار نفر گذشت


مجموع بیماران بستری و سرپایی سمنان از مرز 55 هزار نفر گذشت

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از عبور مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-19 در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه از مرز 55 هزار نفر خبر داد.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران و با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته 20 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 55 هزار و 247مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از 16 لغایت امروز 17 بهمن ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 20 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و 142 نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت 44هزار و 105 بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و 954 نفر رسید.

دکتر قدس بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده تکمیل واکسیناسیون شهروندان در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه شهرستان از ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شرایط قرمز کرونایی و سه شهرستان نیز در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس