دیپلماسی علمی یکی از راەهای نفوذ سیاسی در سطح دنیا است


دیپلماسی علمی یکی از راەهای نفوذ سیاسی در سطح دنیا است

رییس دانشگاە کردستان گفت: یکی از راەهایی کە می‌توان نفوذ سیاسی خود را در سطح دنیا گسترش داد دیپلماسی علمی و بحث علمی است.

رحمت صادقی امروز (۱۷بهمن) در دیدار دانشگاهیان با نمایندە ولی فقیە اظهار کرد: تاثیر دانشگاەها در رسیدن و دست‌یابی بە آرمان‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیدە نیست و مقام معظم رهبری نیز در بیانیە مشروع گام دوم انقلاب در گام اول بر پژوهش علمی تاکید کردەاند.

صادقی دانایی را توانایی و اقتدار خواند و افزود: در دنیایی کە کشورها از جهات مختلف باهم رقابت می‌کنند اگر بخواهیم آرمان‌های مقدس خود را در سطح دنیا بە پیش ببریم بدون سلاح علم بە هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست.

وی در خصوص وضعیت علمی در استان کردستان قبل از انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: هرآنچە کە در استان کردستان داریم در طول این ٤۳ سال بە دست آمدە است.

صادقی بیان کرد: استان کردستان در یکی دو دهە اخیر بە صورت جدی وارد عرصه علمی شد و آموزش عالی گسترش پیدا کرد، لذا هنوز بە جایگاە خود در سطح و حدمیانی کشوری نرسیدەایم.

وی اضافە کرد: ۳٥ مرکز دانشگاهی در استان کردستان وجود دارد کە قریب بە ٤۷ هزار نفر دانشجو در این مراکز مشغول بە تحصیل و بیش از هزار و ۱۰۰ نفر نیز عضو هیئت علمی‌ دانشگاە‌ها هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: هزار نفر از دانشجویان ما در استان کردستان، دانشجویان خارجی و از اقلیم کردستان هستند و یکی از ظرفیت‌هایی کە در استان کردستان در بحث دیپلماسی علمی وجود دارد، موضوعی است کە در دنیا حائز اهمیت است و از این موضوع برای پیشبرد اهداف خود در همە زمینەها بهرە‌ ‌می‌برند.

وی اضافە کرد: یکی از راەهایی کە می‌توان نفوذ سیاسی خود را در سطح دنیا گسترش داد دیپلماسی علمی و بحث علم است.

صادقی یادآور شد: ظرفیت خوبی در استان کردستان وجود دارد کە امیدواریم هماهنگی و انسجام بیشتری داشتە باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در حال حاضر از میانگین کشوری در استان کردستان هنوز فاصلە دارد و سهم استان کردستان هم بە لحاظ تعداد دانشجو و بودجە بە نسبت دو درصد جمعیت کشور بسیار پایین است.

صادقی اظهار کرد: این نشان می‌دهد کە ما در بحث آموزش عالی در استان کردستان، هنوز یک استان کمتر توسعە یافتە هستیم و پیشرفت‌هایی هم کە حاصل شدە است مربوط بە یک دهە اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از ملزومات توسعە پایدار هر منطقە، توسعە آموزش عالی دانشگاەها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)