باید سرمایه‌گذارانی که از کرمانشاه رفته‌اند را برگردانیم


باید سرمایه‌گذارانی که از کرمانشاه رفته‌اند را برگردانیم

استاندار کرمانشاه گفت: باید سرمایه‌گذاران کرمانشاه که به خارج از استان رفته اند را برگردانیم تا دوباره در کرمانشاه کار کنند.

بهمن امیری مقدم، امروز(17 بهمن) در آیین افتتاح پست سویچینگ ۶۳ کیلو ولت هرسین، کرمانشاه را استانی دانست که بلحاظ زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری از جمله برق هیچ مشکلی ندارد و ادامه داد: بلحاظ ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... نیز استانی بسیار غنی هستیم.

وی ادامه داد: با وجود همه ظرفیت‌هایی که داریم، اما تاکنون آنطور که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و باید برای بالفعل کردن پتانسیل‌های استان تلاش بیشتری کنیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از بیکاری که به دغدغه اصلی امروز استان تبدیل شده یاد کرد و افزود: هرچه تاکنون شعار داده شده کافی است، باید کار کنیم و مردم را از این وضعیت بیکاری نجات دهیم.

وی تنها راه حل مشکل بیکاری استان را سرمایه‌گذاری دانست و عنوان کرد: باید سرمایه‌گذارانی که از استان رفته اند را به کرمانشاه برگردانیم تا در شهر و دیار خود کار کنند.

امیری مقدم با بیان اینکه نباید صرفا بر احداث کارخانجات بزرگ متمرکز شویم، گفت: برای ایجاد شغل در کنار سرمایه‌گذاری های بزرگ باید به مشاغل خرد خانگی خصوصا در زمینه صنایع دستی هم تمرکز کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب نیز دراین مراسم از آمادگی برای تامین برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران در استان یاد کرد و افزود: در زمینه تامین برق بگونه‌ای در استان کار شده که نیاز برق استان تا سال ۱۴۰۷ تامین شده است.

وی افزود: در منطقه هرسین نیز دو برابر نیاز، ظرفیت تامین برق داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به اقدامات این شرکت برای تامین برق پروژه‌های زیرساختی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که آمادگی برای تامین برق آن را در سال آینده داریم، پروژه قطار شهری کرمانشاه است.

اسدی در ادامه مقایسه ای از وضعیت تامین برق غرب کشور در سال‌های قبل و بعد از انقلاب داشت و ادامه داد: قبل از انقلاب ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های غرب کشور ۶۴ مگاوات بود که اکنون به چهار هزار مگاوات رسیده است. تعداد روستاهای برق دار سه استان غرب کشور هم از ۱۳۲ روستا به پنج هزار روستا افزایش یافته است.

اسدی تاکید کرد: تعداد مشترکان برق غرب کشور نیز از ۱۲۲ هزار مشترک به یک میلیون و ۷۷۰ هزار مورد رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، در دهه فجر امسال ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت برق بهره‌برداری شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

اسدی گفت: برای پست سویچینگ ۶۳ کیلوولت هرسین نیز ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده که برق صنایع فولاد، گاز، پتروشیمی و ... منطقه را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند