استعفا نخست وزیر پرو به دلیل کتک زدن دختر و همسر


استعفا نخست وزیر پرو به دلیل کتک زدن دختر و همسر

همسر و دختر نخست وزیر مستعفی پرو از او به خاطرخشونت فیزیکی، لگد زدن، مشت زدن و کشیدن مو شکایت کردند.

نخست وزیر تازه کار پرو پس از ۴ روز کار استعفا داد.

به گزارش عصر ایران، "هکتور والر" سومین نخست‌وزیر دولت ۶ ماهه "پدرو کاستیلو" رئیس جمهور پرو بود. والر به دنبال مطرح شدن ادعا‌هایی در باره کتک زدن دختر و همسر مرحومش در برخی از رسانه‌ها از سمت خود کنار رفت.

او در این باره گفت که از "مورد تیرباران روزنامه ها" قرار گرفته است. وی افزود که رسانه‌ها از او تصویر "یک متجاوز و وحشی" را ساخته اند

اسوشیتدپرس نوشت: رسانه‌های محلی شکایت ثبت شده سال ۲۰۱۶ همسر و دختر والر از او در یک مرکز پلیس را بازتاب دادند.

در این شکایت همسر مرحوم و دختر نخست وزیر مستعفی پرو از او به خاطرخشونت فیزیکی، لگد زدن، مشت زدن و کشیدن مو شکایت کردند. والر تا کنون حمله به آن‌ها را انکار کرده است. همسر والر در سال ۲۰۲۱ درگذشت.

او کوتاهترین دوره نخست وزیری پرو در ۴۲ سال گذشته را تجربه کرد و تنها ۳ روز در این مقام باقی ماند.

"پدرو کاستیلو" رئیس جمهور پرو روز جمعه گفت که با توجه به این اتهامات کابینه را تغییر خواهد داد، اما به خروج یا کناره گیری "والر" اشاره نکرد.

کاستیلو اینک باید چهارمین کابینه خود را ظرف تنها ۶ ماه معرفی کند. به گفته او طیف متنوعی از گروه‌های سیاسی پرو در کابینه جدید حضور خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که این اقدام دقیقا در چه تاریخی انجام خواهد شد.

کاستیلو در ابتدا یک نخست وزیر از یک حزب چپ افراطی را برگزید و در ماه اکتبر یک سیاستمدار چپ میانه رو را جایگزین او کرد. او تا کنون به سمت انتخاب گزینه‌های راست حرکت کرده است.

دولت او همچنان در بحران فرو رفته و برای اولین بار مردمی که در انتخابات ۲۰۲۱ به او رای دادند از عدم دقت او در انتخاب وزرا انتقاد کردند.

نخست وزیر پرو شخصیت قدرتمندی است. نخست وزیر مشاور ارشد رئیس جمهور محسوب می‌شود و ریاست و کمک به انتصاب بقیه اعضای کابینه را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی