دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در استان قزوین


دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در استان قزوین

قزوین - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین از شناسایی و دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در عملیات جداگانه در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

مهدی طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اخبار واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان غیر مجاز جهت شکار گونه های جانوری در مناطق مختلف استان قزوین، در عملیات اول، مامورین یگان حفاظت سر محیط بانی الموت شرقی به محل گزارش شده اعزام شدند و قبل از هرگونه شکار و از بین بردن گونه های جانوری یک شکارچی غیرمجاز را غافلگیر و دسگیر کنند.

وی افزود: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، مهمات و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.

طاهری افزود: در عملیات دوم در منطقه الموت غربی، مامورین یگان واحد رازمیان پیگیر گزارشی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع این منطقه شدند و پس از سه ساعت زیر نظر داشتن یک شکارچی غیرمجالز موفق شدند او را قبل از اقدام به شکار با یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) و مهمات دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: در عملیات سوم در منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان مامورین یگان این منطقه حین گشت زنی شبانه چهار شکارچی غیر مجاز را شناسایی و بعد از ساعت ها تعقیب و گریز موفق به دستگیری آنها شدند.

وی ادامه داد: در عملیات چهارم، مامورین یگان حفاظت اداره کل و شهرستان قزوین با همکاری مامورین یگان حفاظت منطقه طارم سفلی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز شده که در این منطقه مبادرت به شکار یک راس بز وحشی کرده بود، شدند و از متخلف یک قبضه سلاح شکاری، مهمات و ادوات شکار و قسمتی از لاشه حیوان شکار شده کشف و ضبط شد.

طاهری گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر اداره کل باقی می مانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022