مردم یزد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اجرای امر به معروف شرکت کنند


مردم یزد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اجرای امر به معروف شرکت کنند

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای افراد ویروس کرونا خصوصا سویه جدید اومیکرون امر به معروف و تکلیف شرعی است که به فرموده علما اگر کسی ماسک نزند و باعث بیماری شخص دیگری شود، مدیون هست.

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی روز یکشنبه به مناسبت دهه فجر در آیین افتتاح ۲ بوستان محله در شهر بافق از مردم خواست، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با استفاده از ماسک،دُز دوم و سوم واکسن کووید- ۱۹ را تزریق و فاصله گذاری اجتماعی را برای حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنند.

به گفته وی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، وضعیت استان خوب نیست، رنگ بندی کرونا در بافق هم اینک نارنجی است،این احتمال وجود دارد هر لحظه به قرمز تغییر کند.

عزیزی یادآور شد: ایجاد بوستان های محله ای از اقدام های شایسته و بسیار خوب مجموعه شهرداری و همکاری شورای اسلامی شهر بافق است که باعث تزریق روحیه نشاط اجتماعی درمیان مردم محله های مختلف می شود.

معاون استانداری یزد با تشکر از اعضای شورای شهر، فرماندار و مسئولان اداره ها به ویژه شهردار بافق به خاطر توزیع عادلانه خدمات در شهر افزود: با این اقدام شهرداری و احداث پارک های محله ای، مردم به سهولت به مکان های تفریحی و ورزشی در شهر دسترسی دارند که کار شایسته و قابل تحسین است.

وی از شهردار بافق خواست با مرمت دیوارهای قدیمی اطراف پارک محله ای باغ بهشت، فضای معنوی ،هویت تاریخی و میراث ارزشمند گذشتگان حفظ شود زیرا ارزش این بناها به قدمت آن است.

عزیزی تصریح کرد: در دهه فجر هر اقدامی انجام شود همه از برکت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و آثار خون پاک شهدای گرانقدر انقلاب و شهدای دوران دفاع مقدس است تا در امنیت کامل بتوانیم با خاطری آسوده در گردهمایی اَمن طرح ها را افتتاح کنیم.

معاون سیاسی استانداری یزد با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اضافه کرد: باید قدردان این نعمت و پاسدار خون شهدا و قدرشناس خانواده معظم آنها باشیم.

شهردار بافق هم در این آیین که فرماندار، اعضای شورای شهرو تنی چند از مدیران اداره های شهرستان حضور داشتند به مشخصات پروژه های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت: پروژه احداث باغ بهشت به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع از بهمن ماه سال ۹۹ با هزینه ۸۵ میلیارد ریال آغاز و امروز افتتاح شد.

سیدعلی نوروززاده ،تملک املاک، ساخت زمین ورزشی، (چمن مصنوعی) زمین بازی کودکان ، سرویس های بهداشتی، بوفه، فضای سبز، بتن دکوراتیو، آسفالت محوطه اطراف پارک و روشنایی آن را از مهمترین عملیات اجرایی پروژه برشمرد.

وی به پروژه بوستان چهارده معصوم اشاره کرد و یادآور شد: این بوستان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع بدون تملک زمین از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی آغاز و با صرف حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

به گفته وی یکی از برنامه های مهم شهرداری و شورای شهر توسعه فضای سبز شهری از طریق ایجاد پارک ها و بوستان های محله ای است.

شهردار بافق، استفاده ۱۰۰ درصد فضای سبز شهری از آب خام را اتفاق خوب در این حوزه دانست و افزود: این امر امکاناتی فراهم کرد که توسعه پایدار در فضای سبز شهری داشته باشیم.

نوروززاده خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر افتتاح ۲ پروژه یادشده یک مورد شبکه آبیاری ویژه فضای سبز هم با هزینه ۳۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

این مسئول اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده سالانه ۱.۴ متر مربع سرانه فضای سبز افزایش می یابد ، امسال با ایجاد زیرساخت های لازم بیش از این عدد در سال اول افزایش فضای سبز خواهیم داشت.

وی به ۱۱ محله اصلی و ۳۶ محله فرعی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در هر یک از محله های ۳۶ گانه بوستان هایی با پیوست ورزشی ایجاد می شود که برای همه اقشار قابل دسترسی است.

شهردار بافق تصریح کرد: استفاده از این مکان ها تاثیر مستقیم بر سلامت مردم به ویژه جوانان دارد و بحث های فرهنگی خاص ایام نیز در بوستان های محله ای انجام می شود.

سرانه فضای سبز شهر بافق هم اینک ۱۲.۵ متر مربع است و مرکز این شهرستان۵۲ هزار نفری در ۱۱۰ کلیومتری جنوب شرق شرق یزد مرکز این استان قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی یزد روز یکشنبه اعلام کرد: از ۸۰۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا ، شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی استان ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۵۰۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

دکتر علیرضا اسلامی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۷۷ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

به گفته وی هم اکنون ۴۳۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

هم اکنون ۹ شهرستان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز و شهرستان های اشکذر و بافق نارنجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!