امام جمعه همدان: تعصب به مساله مهدویت ویژگی بارز آیت الله صافی گلپایگانی بود


امام جمعه همدان: تعصب به مساله مهدویت ویژگی بارز آیت الله صافی گلپایگانی بود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از خصوصیت های ویژه آیت الله صافی گلپایگانی حساسیت و تعصب نسبت به مساله مهدویت بود و این دغدغه تا جایی خودش را نشان می داد که ایشان برخی از مسائل را به شخصه پیگیری می کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در جمع مردم شهر ازندریان افزود: نقش مرجعیت و مراجع معظم تقلید در عرصه حفاظت از دین بی بدیل بوده است.،

وی ادامه داد: مرجعیت دغدغه مند، قوت قلب شیعیان هستند که توانسته اند جامعه اسلامی را از پیچ های خطرناک عبور دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در طول تاریخ علما نقش بسزایی برای حفاظت از دین و روشنگری جامعه بر عهده داشتند گفت: هم اکنون مراقبت از دین یک وظیفه جدی برای همگان است.

آیت الله شعبانی موثقی خاطر نشان کرد: بنا به روایتی از امام هادی (ع)، «اگر عالمان دینی و خون دل خوردن های آنان در دوران غیبت نبود، امروز نامی از دین خدا وجود نداشت.»

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشکل دشمن، اصل اسلام است اظهار داشت: امروز شرایط با وجود فضای مجازی و فضای رسانه ای دشمن بسیار سخت تر شده و دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این هجمه ها چندین برابر شده است گفت: تهاجمات به دین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به دوران صدر اسلام نزدیک به سه برابر شده است و این نشان از قدرت جهان شیعه دارد.

وی افزود: با وجود تمام سنگ اندازی ها و تلاش دشمن، امروز به جایی رسیده‌ایم که مردم از ۸۰ کشور برای گذراندن دروس حوزوی و طلبگی در قم حاضر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم در این کشور دغدغه حفظ دین داشتند و انقلاب کردند تا خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند و با وجود اختلاف سلیقه سیاسی، بارها ثابت کرده اند که سر اسلام با کسی معامله نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب متعلق به خود مردم است و خودشان نیز محافظ آن بوده و خواهند بود گفت: هر کس به دنبال سوء استفاده از این انقلاب باشد مردم او را کنار خواهند زد.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با تمام وجود پای انقلاب ایستاده‌اند افزود: مسئولان در هر مقام و جایگاهی باید قدردان این مردم باشند و لذا امروز نوبت مسئولان است که با تمام وجود به مردم خدمت کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله صافی گلپایگانی دوشنبه گذشته ۱۲ بهمن ماه در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات