آب آشامیدنی بیش از پنج هزار خانوار مازندرانی فراهم شد


آب آشامیدنی بیش از پنج هزار خانوار مازندرانی فراهم شد

ساری - ایرنا - پنج هزار و 535 خانوار مازندرانی از امروز یکشنبه همزمان با ششمین روز دهه فجر با بهره‌برداری از دو طرح آبرسانی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران ، این دو طرح آبرسانی در شهرستان میاندرود و سیمرغ با هزینه ۵۳ میلیارد ریال به بهره برداری ر سیده است.

طرحی که در شهرستان میاندرود افتتاح شد ، آب آشامیدنی یکهزار و ۵۳۵ خانوار ساکن در روستای اسرم را تامین کرده است. برای اجرای این طرح یک حلقه چاه با آبدهی هشت لیتر بر ثانیه و هزینه بیش از ۶ میلیارد ریال حفر شده است.

طرح آبرسانی شهرستان سیمرغ هم که چهار هزار خانوار را زیر پوشش دارد شامل بازسازی دو حلقه چاه با آبدهی ۴۰ لیتر بر ثانیه، بازسازی یک باب اتاقک چاه و حصارکشی، خرید و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور در ایستگاه پمپاژ مرکزی و اصلاح و مرمت ۶ کیلومتر از شبکه آبرسانی بوده است که برای آنها بیش از ۴۷ میلیارد ریال هزینه شد.

مازندران حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۵ درصد آنان در بیش از سه هزار و ۲۰۰ روستا زندگی می کنند. شرکت آب و فاصلاب مازندران هم اکنون۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا را زیرپوشش دارد و آب بقیه روستاها نیز به صورت هیات امنایی اداره و مدیریت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری