افتتاح «سایبان امید» نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان کشور در سمنان


افتتاح «سایبان امید» نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان کشور در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان کشور با عنوان «سایبان امید» در سمنان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، نبی‌الله خدابخشی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز نیکوکاری سایبان امید در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ترویج فرهنگ نیکوکاری و نوع دوستی در نسل آینده از اهداف راه‌اندازی این مرکز است تا کودکان و نوجوانان به صورت عملی درس نیکوکاری را تمرین کنند.

وی حمایت از کودکان کم‌برخوردار را از دیگر اهداف افتتاح سایبان امید خواند و افزود: هدف یک موسسه خیریه تنها رفع نیازهای مادی نیازمندان نیست بلکه افزایش آگاهی افراد، بازگرداندن حس اعتماد به نفس، بارورکردن توانایی‌های آنان و ایمان داشتن به توانایی‌ها، از اهداف اصلی موسسه‌های خیریه به شمار می‌رود.

خدابخشی با تاکید بر ارزیابی و بازخوردگیری از فعالیت‌های خیرخواهانه مرکز خیریه کودکان و نوجوانان سایبان امید، ادامه داد: دستیابی به اهداف مورد اشاره و انعکاس نتایج و فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز در جامعه، زمینه‌های لازم به منظور راه‌اندازی چنین مرکزی در سایر استان‌های کشور را فراهم می‌کند.

وی به نقش موسسه‌های خیریه در گسترش فعالیت‌های خیرخوانه به صورت سازماندهی شد اشاره و بیان کرد: موسسه خیریه یک سازمان عام المنفعه مردم نهاد است که معمولا به صورت غیرانتفایی و غیرسیاسی در رفع مشکلات مردم یک کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: موسسه سایبان امید با مسئولیت‌پذیری اعضای خود به شناسایی نیازمندان می‌پردازد و بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران نیز در ادامه مسیر نقش بسیار بسزایی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به ساماندهی کمک‌ها با مشارکت و مساعدت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز اشاره و بیان کرد: جهت کمک مطلوب و در شان کودکان کم‌برخوردار باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا کودکانی بااستعدادی که از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستند را برای آینده بهتر حمایت کنیم.

همزمان با چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، موسسه خیریه سایبان امید، ۱۷ بهمن با حضور برخی از مسئولان استان سمنان در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک ملت میدان امام خمینی(ره) سمنان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز ‌کرد.//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...