زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد+ جزئیات و مبلغ


زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد+ جزئیات و مبلغ

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت سال 1399 به مبلغ حدودا 550 هزار تومان تا پیش از پایان امسال خبر داد.

زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد+ جزئیات و مبلغ

به گزارش راهبرد معاصر؛ از آنجایی که وزیر امور اقتصاد و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت خبر داد اما زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت کی است؟

احسان خاندوزی در جلسه شورای‌عالی بورس و اوراق‌بهادار، دستور این شورا را مختص به موضوع سود سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیرمستقیم آن عنوان و مهم‌ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود بر‌گزاری مجامع عمده شرکت‌های عضو سهام عدالت در نیمه اول سال۱۴۰۰، تاکنون سود دارندگان مستقیم و غیرمستقیم سهام آنها تاکنون پرداخت نشده بود که در این جلسه مقرر شد، با تعامل میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و کانون‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، به‌سرعت و تا قبل از پایان اسفند‌ماه امسال، سود سهام عدالت سال۱۳۹۹ افراد پرداخت شود.


نقش‌آفرینی مردم نادیده گرفته می‌شود
وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای‌عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هرکدام از دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتا برای سهامدارانی که مبلغ یک‌میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دوبرابر افزایش می‌یابد.

خاندوزی یکی دیگر از مصوبات جلسه روز گذشته شورای‌عالی بورس و اوراق‌بهادار را مساله نمایندگی شرکت‌های سهام عدالت در شرکت‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد، نمایندگی سهام عدالت در شرکت‌هایی مثل پالایش و پخش تهران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بسیاری از دیگر شرکت‌ها که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت اختصاص یافته است؛ با مشارکت خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا پیش از این، یکی از ایرادات اساسی این بود که عملا نقش‌آفرینی مردم و خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مدیریت شرکت‌های عضو این گروه، نادیده گرفته شده بود و مدیریت آنها عملا از طرف وزارتخانه‌های دولتی دنبال می‌شد.

وی گفت: در این جلسه یک قدم اساسی برداشته و مقرر شد، حتما در کارگروه، نظر کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز لحاظ شود و امیدواریم از تاریخ سی و یکم تیر‌ماه سال۱۴۰۰ به بعد، اختیارات مدیریتی شرکت‌های سهام عدالت نیز به شکل خیلی کامل‌تری، به مردم واگذار شود تا واقعا به سمت یک اقتصاد با مشارکت ظرفیت‌های مردمی حرکت کنیم./دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی