تصاویر| موزه صدف اصفهان


تصاویر| موزه صدف اصفهان

موزه صدف اصفهان اولین موزه تخصصی صدف‌ها و حلزون‌های دریائی در ایران است که علاوه بر گونه‌های موجود از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و خزر، دارای گونه‌های جذاب و دیدنی از دریا‌ها و اقیانوس‌های مختلف دنیا است. این مجموعه یکی از نادرترین مجموعه‌ها در خاورمیانه بوده و دارای بیش از 2000 نمونه مختلف، از نرم تنان، و سخت پوستان است، که از دریا‌های سراسر...

آفتاب‌‌نیوز :

دریا و ساکنان آن همواره در مرکز توجه اقشار مختلف جوامع و تمدن‌ها بوده‌اند. ما با نگاه کردن به رنگ آبی دریا آرامش می‌گیریم، اما در قعر آن جنب و جوشی اعجاب برانگیز حاکم است؛ یکی از عجیب‌ترین ساکنان دریا نرم‌تنان هستند. آن‌ها با پوستهٔ سختی با نام عامی صدف شناخته می‌شوند. موزه صدف اصفهان در واقع اولین موزه صدف و حلزون های دریایی در ایران بشمار می‌رود که در دل یکی از سرسبزترین جا‌های دیدنی اصفهان،که پارک جنگلی ناژوان، نام دارد، قرار دارد.

موزه صدف‌های دریایی و نرم تنان جایی است که از آن به عنوان اولین موزه تخصصی صدف یاد می‌کنند. این مجموعه یکی از نادرترین مجموعه‌ها در خاورمیانه بوده و دارای بیش از ۲۰۰۰ نمونه از ۸۰۰ گونه مختلف نرم تنان (صدف‌های دریائی، شکم پایان و دو کفه ای‌ها و سرپایان)، خار پوستان (ستاره‌های دریائی، طوطیا‌های دریائی،)، سخت پوستان (انواع خرچنگ‌های دریائی) است،که از آب‌های سراسر دنیا ، از تنگه برینگ در کشور روسیه تا آب‌های کرانه جنوب شرقی آرام نزدیک جنوبگان، طی بیش از ۲۵ سال به صورت متمادی جمع آوری و گرد آوری شده است.

این مجموعه در سالنی به مساحت ۳۰۰ متر مربع واقع شده است. این قطعات از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، دریای خزر و دیگر دریا‌ها و اقیانوس‌ها و به همت کاپیتان دریانورد، حسن خواجه، طی بیش از ۲۵ سال جمع‌آوری و گردآوری شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟