داورزنی، تاریخ بازی‌های آسیایی را تغییر داد


داورزنی، تاریخ بازی‌های آسیایی را تغییر داد

کنفدراسیون والیبال آسیا با پیشنهاد رئیس فدراسیون والیبال ایران، تاریخ مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2022 چین را تغییر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس تقویم اعلام شده ازسوی فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم ملی والیبال ایران در سال آینده در سه رویداد مهم لیگ ملت‌ها، مسابقات قهرمانی مردان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین حضور پیدا خواهد کرد.

پیش از این قرار بود مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی از ۱۹ تا ۳۱ شهریورماه برگزار شود که دو روز شروع (۱۹ و ۲۰ شهریورماه) این مسابقات همزمان با دو روز پایانی قهرمانی مردان جهان در روسیه بود.

به گزارش فدراسیون والیبال محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در اجلاس آسیای مرکزی به رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا پیشنهاد داد با توجه به تداخل زمانی دو مسابقه قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، تاریخ برگزاری مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی تغییر کند. ریتا سوبوو رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا قول پیگیری این موضوع را داد و پس از پیگیری‌ها و مذاکرات داورزنی با مسئولین مربوطه کنفدراسیون والیبال آسیا، شانریت مدیر اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد: مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی از ۲۶ شهریور تا سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب مردان والیبال ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۷ خرداد تا ۱۹ تیرماه در مرحله مقدماتی و در صورت صعود از ۲۹ تیر تا دوم مردادماه در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ حضور خواهند یافت.

تیم ملی والیبال ایران پس از لیگ ملت‌ها در صورت نهایی شدن حضور ایران در جام واگنر (۲۷ تا ۲۹ مردادماه)، به لهستان سفر خواهد کرد و سپس در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان (چهارم تا بیستم شهریورماه) در روسیه شرکت می‌کند.

شش روز پس از فینال قهرمانی مردان جهان، مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی از ۲۶ شهریورماه آغاز خواهد شد که با توجه به اهمیت کسب مدال طلا والیبال این بازی‌ها، تیم ملی والیبال مردان ایران با تمام قوا در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

مسابقات والیبال زنان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین نیز از ۱۷ تا ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

مردان والیبال ایران در هفتمین رقابت خود به مصاف برزیل خواهند رفت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس