کارهایی که باید زمان سرفه کودکان انجام دهید


کارهایی که باید زمان سرفه کودکان انجام دهید

به گزارش بهداشت نیوز، در شرایط فعلی و همه گیری کرونا اگر کودک شما دچار سرفه شود، ممکن است بلافاصله فکر کنید که وی به کرونا مبتلا شده است اما یک متخصص اطفال می گوید سرفه...

به گزارش بهداشت نیوز، در شرایط فعلی و همه گیری کرونا اگر کودک شما دچار سرفه شود، ممکن است بلافاصله فکر کنید که وی به کرونا مبتلا شده است اما یک متخصص اطفال می گوید سرفه یک علامت رایج در فصل زمستان است.

دکتر مونا پاتل (Mona Patel) از بیمارستان کودکان لس آنجلس توصیه هایی در مورد اینکه وقتی کودک شما دچار سرفه می شود چه کاری انجام دهید ارائه می دهد.

به طور کلی احتقان، تحریک گلو و خشکی بینی سرفه را تشدید می کند، به خصوص در هنگام چرت زدن یا در هنگام خواب شبانه این موضوع بیشتر دیده شده و رایج است بنابراین سعی کنید مجرای بینی کودکتان را تا حد امکان پاکیزه نگه دارید. استفاده از یک دستگاه بخور سرد در خانه یا اتاق خواب کودک شما به مرطوب کردن راه های هوایی وی کمک می کند و از بروز سرفه ناشی از خشکی یا ترشحات بینی را کاهش دهد.

در طول روز به کودک خود مایعات زیادی مانند آب یا آب میوه طبیعی بدهید. چای گرم و نوشیدنی های بدون کافئین نیز ممکن است به کاهش تحریکاتی که باعث سرفه می شود کمک کند.

توصیه می شود قبل از خواب یک قاشق عسل به کودکتان بدهید و البته این عسل باید آخرین چیزی باشد که قبل از مسواک زدن می خورد. البته باید به خاطر داشته باشید که هرگز به کودکان زیر یک سال عسل ندهید و به طور کلی مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال نیز توصیه نمی شود.

در نوزادان کوچکتر، عسل می تواند باعث ایجاد مسمومیت بوتولیسم شود که یک عارضه تهدید کننده و خطرناک است.

اگر فرزند شما در ساعات شبانه که امکان دسترسی به پزشک نیست دچار تب و سرفه شده است، داروهایی مانند تایلنول (Tylenol) یا ایبوپروفن کودکان می تواند شرایط کودکان مبتلا به تب را بهتر کند اما به خاطر داشته باشید هرگز به کودک نوپا بدون تجویز پزشک، داروهای سرفه یا سرما خوردگی ندهید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می دهد که این داروها برای کودکان خردسال موثر نبوده و می تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کنند.

برای بچه های کوچکی که هنوز نمی توانند بینی خود را تمییز کنند، از قطره های شستشوی بینی و حباب های ساکشن آبریزش بینی استفاده کنید که به سادگی محتویات بینی وی را با مکش هوا به درون خود می کشد.

دکتر پاتل توصیه می کند در صورت عدم بهبود سرفه یا در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک کودک خود مشورت کنید:

• شروع سرفه در چند هفته اول زندگی.
• سرفه همراه با تب که بیش از پنج روز طول بکشد.
• سرفه ای که هشت هفته طول می کشد.
• سرفه که تا هفته سوم بدتر می شود.
• سرفه همراه با مشکل در تنفس.
• تعریق شبانه، کاهش وزن، سرفه خونی.
• سرفه خیس یا خشک بدون خس خس یا تنفس سریع در هر ساعت روز یا شب.
• سرفه و گرفتگی بینی که بیش از ۱۰ روز بدون بهبود باقی می ماند.

در خاتمه گفتنی است آزمایش تنها راه برای تشخیص این موضوع است که آیا سرفه کودک ناشی از کووید است یا خیر.
منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...