چرا بازیکن شب بازی، به افتتاحیه رستوران رفیقش می‌رود؟


چرا بازیکن شب بازی، به افتتاحیه رستوران رفیقش می‌رود؟

سهیل مهدی گفت: سال آینده کارمان سخت است و باید برنامه‌های تیم‌ملی را ببینیم، چراکه بعد از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بلافاصله یک فیفادی 15روزه خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، برنامه رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر تا هفته بیست‌ودوم سرانجام اعلام شد تا تقریبا تیم‌ها تکلیف خود را تا میانه نیم‌فصل بعدی این رقابت‌ها بدانند اما ابهامات زیادی هم مطرح شده است؛ اینکه چرا این برنامه تا این اندازه دیر اعلام شد و مسائلی ازجمله زمان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، تمهیدات برای جلوگیری از ابتلای تیم‌ها به ویروس کرونا و اعتراض استقلالی‌ها به زمان برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده این تیم و... .

گفت‌وگویی با سهیل مهدی، مسئول برگزاری رقابت های لیگ برتر شده است که در ادامه متن این گفت‌وگو را می خوانید.

این احتمال داده می‌شد تا نیم‌فصل دوم رقابت‌ها به‌خاطر وضعیت کشور با تعویق مواجه شود.

خیر، این اتفاق نمی‌افتاد چون باید روی برنامه جلو برویم اما اینکه چرا برنامه دور برگشت دیر اعلام شد به این دلیل است که درگیر رقابت‌های تیم‌ملی بودیم و خودم هم چند روزی به‌خاطر کرونا در منزل بستری بودم و به همین دلیل برخی امور عقب افتاد، اما امروز برنامه را تا شب عید و آخر اسفند اعلام کردیم هرچند اگر امکانش وجود داشت، یکجا تا پایان فصل برنامه را می‌دادم اما در هر صورت تا هفته بیست‌وسوم را تا قبل از سال جدید برگزار خواهیم کرد.

مثل اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا از بابت تعجیل برنامه خود درخصوص مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری کمی کار شما را مختل کرد؟

واقعا پدرمان را درآورد و دوماه مانده به آغاز رقابت‌ها، یک‌ماه برنامه را جابه‌جا کرد و برنامه را یک‌ماه جلوتر آورد و ما هرچه را نوشته بودیم خط زدیم و مجبور شدیم از اول بنویسیم.

تقویم رقابت‌های فصل جاری چه زمانی به پایان می‌رسد؟

سال آینده کارمان سخت است و باید برنامه‌های تیم‌ملی را ببینیم، چراکه بعد از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بلافاصله یک فیفادی ۱۵روزه خواهیم داشت منتهای مراتب نمی‌دانم برنامه تیم‌ملی چگونه و چه‌جوری است، اما باید صبر کنیم تا ببینیم تا آن روز چه می‌شود.

گفته می‌شود تیم‌ملی در آن زمان با ژاپن یک دیدار دوستانه برگزار خواهد کرد، از این موضوع خبر دارید؟

این موضوع در هاله‌ای از ابهام و اماواگرها قرار دارد و باید ببینیم تا آن روز چه اتفاقی می‌افتد. ما از برنامه‌های تیم‌ملی و دیدارهای دوستانه این تیم خبر نداریم، اما اینکه این دیدار یا اردوی تیم‌ملی دقیقا در چه تاریخی برگزار می‌شود و آیا در ایران باشد یا خارج از کشور، همه اینها اهمیت دارد و روی برنامه‌های ما تاثیرگذار خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد تعامل سازمان لیگ برخلاف گذشته و در زمان حضور کارلوس کی‌روش در راس هدایت تیم‌ملی با اسکوچیچ قابل‌قبول و مطلوب باشد.

واقعیت این است که تا امروز هرچه اسکوچیچ خواسته است انجام دادیم اما امیدواریم او هم نیم‌نگاهی به برنامه‌های لیگ داشته باشد. در هر صورت لیگ قوی باعث می‌شود تیم‌ملی پرقدرت شده و نتیجه بگیرد، اما اینکه فقط تیم‌ملی را ببینیم و کمک نکنیم مطمئن باشید در لیگ هم اتفاق‌های خوبی نمی‌افتد اما به‌قول معروف ما به‌خاطر تیم‌ملی فوتبال ایران و کشورمان به اسکوچیچ کمک کردیم و توقع داریم که او هم به ما کمک کند و او باید نیم‌نگاهی به برنامه‌های لیگ برتر داشته باشد و حالا که صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی قطعی شده شاید بتواند به ما کمک کرده و فشارش را از روی لیگ بردارد.

به‌نظر می‌رسد داستانی که درباره استقلال و ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا پیش آمد یک‌بار دیگر زنگ خطر را برای لیگ به صدا درآورده باشد.

این موضوع نشان داد که یک مقدار زود دوران کرونا را فراموش کردیم و به‌محض اینکه رنگ شهرها به‌سمت زرد و آبی پیش رفت همه خوشحال شدیم و فکر کردیم دیگر کرونا تمام شده است. این درحالی است که این زنگ خطر برای همه مردم است و فقط به لیگ و فوتبالیست‌ها تعلق ندارد و ان‌شاءالله همه یک مقدار بیشتر دقت کنیم که هنوز کرونا وجود دارد و این ویروس را یادمان نرود و شرایط بهداشتی و امور مربوط به سلامتی را رعایت کنیم. در هر صورت بازی‌های تیم‌ملی هم بدون تماشاگر انجام شد و این یک فرصت بود که برای ما از دست رفت.

تماشاگران رقابت‌های لیگ چه زمانی برمی‌گردند؟

با این شرایط که دوباره وضعیت شهرها قرمز شده وزارت بهداشت باید طبق پروتکل‌های موجود، شرایط را اعلام کند. ما این موضوع را به استانداری‌های هر استان موکول کردیم چون پراکندگی کرونا به‌گونه‌ای است که در برخی شهرها قرمز هستیم و در برخی شهرهای دیگر مشکلی وجود ندارد، اما اگر در شهرهایی که مشکلی وجود ندارد سازوکارهایی که وزارت بهداشت اعلام کرده فراهم شود آنها باید به‌سمت حضور تماشاگران بروند اما با مسئولیت خود هر استان.

یک دغدغه‌ای که تیم‌ها دارند این است که حضور و خروج آنها از ورزشگاه‌ها به‌گونه‌ای باشد که با هواداران مواجه نشوند.

اتفاقا در همین بازی استقلال و هوادار در ورزشگاه انقلاب کرج اتفاق‌هایی افتاد که موجب تعجب ما شد. این درحالی است که جلسات هماهنگی را در روز قبل برگزار کرده و تمام ارکان انتظامی و نظارتی و امنیتی که به ما کمک می‌کنند در جلسه حاضر می‌شوند و صحبت‌های لازم را انجام می‌دهند، اما در روز بازی می‌بینیم تماشاگران در ورزشگاه نشسته‌اند. این درحالی است که سازمان لیگ نمی‌تواند بیرون از ورزشگاه ایستاده و درها را ببندد تا تماشاگران وارد نشوند. ما نهایتا می‌توانیم بازی را تعطیل کنیم که ضرر آن را فوتبال می‌بیند اما هوادار و علاقه‌مند به ورزشگاه می‌آید و تیم‌های پرتماشاگر نیز باعث می‌شوند این هواداران بیشتر به ورزشگاه بیایند. ما هم می‌خواهیم به هر نحوی این وضعیت را کنترل کنیم که این موضوع به عوامل انتظامی رقابت‌ها که باید درها را روی هواداران ببندند، برمی‌گردد و حتی در را قفل کرده و کسی را راه ندهند. این اقدامات برای آنها کاری ندارد و این موضوع به‌عنوان یک مسئول در سازمان لیگ مورد گلایه من است که برگزارکننده نمی‌تواند به‌تنهایی نظم رقابت‌ها را تامین کند. ما فقط باید بازی را در زمین چمن برگزار کنیم اما وقتی که در باز است و هواداران می‌آیند دیگر دست ما نیست. امروز باشگاه استقلال معترض است که چرا پشت درهای‌ رختکن این تیم، هواداران حضور داشتند. این موضوع نشان می‌دهد آن کسی که باید بایستد و کنترل کند وظیفه‌اش را بلد نیست یا از وظیفه‌اش بهره‌برداری می‌کند تا دوستان و آشنایان خودش را به ورزشگاه بیاورد.

چه تمهیداتی اندیشیده‌اید تا این اتفاق‌ها دیگر تکرار نشود؟

باید فوتبال را تعطیل کنیم که این‌طوری فوتبال، تیم‌ملی و باشگاه‌ها ضرر می‌کنند، اما سوال من این است که بازی بدون تماشاگر چه مفهومی دارد؟ وقتی تضمین می‌کنند که بازی بدون تماشاگر است و در جلسه صورت‌جلسه را امضا می‌کنند که این اتفاق بیفتد، اما فردا می‌بینیم ۵۰۰نفر روی سکو هستند و ۳۰نفر هم پشت در رختکن، معنای آن چیست؟ اصلا اگر بازی با تماشاگر هم بود ۳۰نفر پشت درهای رختکن چه‌کار می‌کردند؟ مگر رختکن، منطقه حضور افراد متفرقه است؟ این موضوع نشان می‌دهد افرادی که آنجا هستند یا وظیفه خود را نمی‌دانند یا می‌خواهند از فضایی که دارند سوءاستفاده کرده و عکس یادگاری بگیرند و این یک موضوع واضح است.

صحبت از استقلال شد؛ بیژن طاهری سرپرست این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرده بود قرارشان با سازمان لیگ این نبود که به این سرعت دو بازی عقب‌مانده را پشت‌سر هم برگزار کنند.

به هر حال برنامه مسابقات، فشردگی خاص خودش را دارد و وقتی که دو بازی کنسل می‌شود و کل لیگ هم باید جلو برود چاره‌ای جز این نداشتیم و اینجا فشردگی به تیمی برمی‌گردد که بازی‌هایش کنسل شده است. قول و قراری نداشتیم اما درصورت امکان همه تلاش ما این است که حداقل به‌ضرر باشگاه‌ها رفتار نکنیم، اما باید همه جوانب را هم ببینیم. ما نمی‌توانیم همه لیگ را نگه داریم و این فشردگی به‌سمت باشگاهی برمی‌گردد که شرایط آن تامین نشده و کارش سخت شده، اما ما هم باید موضوع را درک می‌کنیم و بین دو بازی آنها پنج‌روز فاصله گذاشتیم و این یعنی داریم کمک می‌کنیم، حالا اگر باشگاه استقلال به‌واسطه مبتلاشدن بازیکنان ضرر کرد این موضوع سخت است و ما هم می‌فهمیم اما از آن‌طرف هم باید تصمیم منطقی گرفته شود چون نمی‌توانیم ۱۵تیم دیگر را معطل نگه داریم. بالاخره باید به یک برنامه برسیم که همه با هم بازی‌ها را شروع کنیم.

اگر در ادامه رقابت‌ها سایر تیم‌ها با مشکلی که استقلالی‌ها و کرونایی‌شدن بازیکنان این تیم با آن مواجه شدند؛ برخورد کنند، سازمان لیگ چه تمهیداتی را خواهد اندیشید؟

ما نباید تمهیداتی داشته باشیم که هرطور شده بازی‌ها را برگزار کنیم بلکه باید به کمک باشگاه‌ها به‌سمتی برویم که سلامتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. در این راستا کادر پزشکی باشگاه‌ها باید تلاش کرده و یک مقدار کنترل‌های خود را بیشتر کنند. این درحالی است که درخصوص واکسیناسیون طبق آمارهایی که گرفتیم همه باشگاه‌ها این کار را کامل انجام دادند اما درکنار واکسیناسیون بحث کنترل بازیکنان و موارد جانبی بسیار مهم‌تر است. مثلا بازیکنی را داشتیم که شب بازی تیمش در افتتاحیه فروشگاه رفیقش حاضر شده بود یا رستوران دوستش را افتتاح کرده است. این یعنی اینکه بازیکن اصلا به موارد بهداشتی و سلامتی خودش اعتنایی ندارد و متعهد نیست چه برسد به هم‌تیمی‌هایش و این موضوع هم به رفتار شخصی خود ما برمی‌گردد که مسائل را رعایت کنیم و سپس کنترل تیم‌های پزشکی که این‌طور رفتارها را کنترل کنند. در هر صورت ما قبول داریم که کادر پزشکی تیم‌های لیگ برتری کاملا افراد توانمندی هستند و روی آنها شناخت داریم، اما فکر می‌کنم باید کنترل آنها و توصیه‌ها هم بیشتر شود تا این اتفاق‌ها نیفتد، بازهم تاکید می‌کنم انگار فراموش کرده بودیم که کرونا هنوز هست.

گفته می‌شد قرار است به‌خاطر داستان ابتلای استقلالی‌ها به کرونا کمیته انضباطی این باشگاه را جریمه کند.

سازمان لیگ هیچ سازمان قضایی را در زیرمجموعه خود ندارد، این درحالی است که همه گزارش‌ها و تمامی اتفاق‌هایی را که می‌افتد طبق عرف و فرآیند کاری که داریم درخصوص همه بازی‌ها و تیم‌ها حتی تا لیگ دسته سوم یک نسخه آن را به‌صورت اتوماتیک به کمیته انضباطی ارسال کرده و کمیته انضباطی و ارکان قضایی هستند که بنابر صلاحدید اگر تخلفی را احساس کند به موضوع ورود کرده و بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم را به عمل آورده و نهایتا یا روی پرونده رای صادر کرده یا اگر مورد خاصی نباشد به آن کاری ندارد و پرونده را کنار می‌گذارد.

در زمان ابتلای استقلالی‌ها به کرونا برخی به این موضوع اشاره کردند که این تیم دست به کرونانمایی زده است که درنهایت این موضوع اثبات نشد و مشخص شده حق با باشگاه استقلال بوده، اما بحث راستی‌آزمایی در موارد بعدی برای سازمان لیگ به چه شکلی است تا از این قضیه سوءاستفاده نشود؟

مطمئن باشید اگر از طرف باشگاه استقلال یا هر باشگاهی در این مورد سوءاستفاده شکل می‌گرفت با آن برخورد می‌شد. در هر صورت به غیر از اینکه استقلال‌ها دو مرحله جداگانه تست دادند سازمان لیگ نیز این کار را انجام داد اما نه در راستای راستی‌آزمایی چون راستی‌آزمایی یعنی یک نفر اشتباه کرده یا تخلفی می‌کند اما ما طبق فرآیند کاری خود وقتی که موارد زیادی از کرونایی‌ها در یک باشگاه یا اردوی تیم‌ملی اعلام می‌شود بلافاصله سازمان لیگ درکنار تیم پزشکی باشگاه‌ها در آنجا قرار می‌گیرد و تست‌های مجدد را خودش به عمل آورده و صحه‌گذاری می‌کند و کنترل‌های مجدد انجام می‌شود و عملا یک تیم پزشکی برای کمک به این امر توسط سازمان لیگ تشکیل می‌شود. اگر در این زمینه تخلف و اشتباهی صورت بگیرد درقالب گزارش کارشناسی اعلام می‌شود و این همان فرآیندی است که گفتم، در هر صورت کمیته انضباطی ارکان خودش را دارد و وقتی که پرونده به آنجا برسد ارکان کمیته انضباطی در این مورد نظر می‌دهند. اگر موضوعی بود حتما تا الان رسیدگی می‌شد پس مشخص است تخلفی درخصوص کرونای استقلالی‌ها صورت نگرفته است.

به‌عنوان آخرین سوال چرا سعی نمی‌کنید بازی‌های استقلال و پرسپولیس با حریفان خود را در دو روز متفاوت برگزار کنید؟ این اتفاق در نیم‌فصل اول رخ داد و موجب ناراحتی هواداران فوتبال شد.

اگر هم در یک روز بازی‌های این تیم‌ها با حریفان‌شان برگزار شود ساعت بازی‌ها را به‌گونه‌ای می‌چینیم که هواداران هر دو تیم می‌توانند از هر دو بازی استفاده کنند اما اینکه چرا نمی‌توانیم روز بازی‌ها را جدا کنیم به این موضوع برمی‌گردد که به‌خاطر مناسبت‌های مذهبی یا روزهایی که شرایط برگزاری مسابقه وجود ندارد یا اعزام به‌خاطر اردوهای تیم‌ملی یا تعطیلات نوروز به‌قدری این وسط زمان‌هایی را داریم که نباید بازی برگزار شود که اگر تقریبا بخواهیم عقب‌افتادگی دو فصل به‌خاطر کرونا را برای فصل بعدی یعنی فصل جام‌جهانی جبران کنیم یک مقدار برای ما کار سخت می‌شود، بنابراین در این نیم‌فصل هم باید مثل نیم‌فصل اول با کمک باشگاه‌ها جلو برویم و در ادامه سعی می‌کنیم تا جایی که می‌شود آنها را جدا کنیم، اما اگر نشد ساعت آنها با هم متفاوت است تا هواداران هر دو تیم بتوانند هر دو مسابقه استقلال و پرسپولیس را با حریفان تماشا کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022