خراسان رضوی در دوز سوم از میانگین کشوری عقب است/ضرورت اقناع والدین برای واکسیناسیون کودکان


خراسان رضوی در دوز سوم از میانگین کشوری عقب است/ضرورت اقناع والدین برای واکسیناسیون کودکان

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همچنان واکسیناسیون در مرحله تزریق دوز سوم مورد تاکید است، گفت: در این راستا با توجه به عقب ماندن استان در واکسیناسیون نیازمند یک سیاست‌گذاری خاص هستیم تا این فاصله کاهش یافته و به میانگین کشوری برسد.

یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها همچنان به صورت هوشمند مد نظر ستاد ملی و به تبع آن ستاد استانی است؛ لذا دبیرخانه و دستگاه‌های مرتبط هرچه قدر این رویکرد را دقیق‌تر در نظر بگیرند، به نفع مردم خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مستلزم تحقق نتایج محدودیت‌های هوشمند «بررسی‌های نقطه‌ای» است، افزود: اجرای این نوع محدودیت طبیعتا پروتکل‌های خاص را هم طلب می‌کند؛ به طور مثال یک مجموعه‌ای خواهان ادامه فعالیت است و باید پروتکل ویژه آن تهیه شود تا با نظارت علوم پزشکی فعالیت آن ادامه پیدا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نظری با تاکید بر ضرورت اقناع والدین در ارتباط با واکسیناسیون کودکان تصریح کرد: این موضوع مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کروناست. در این بین حتما والدین کودکان ۹ تا ۱۲ سال قانع شوند تا موضوع واکسیناسیون آن‌ها جنبه اجبار و الزام پیدا نکند.

استاندار خراسان رضوی به اهمیت مدیریت افکار عمومی در زمینه واکسیناسیون و مقابله با کرونا پرداخت و گفت: هرگونه مطلبی که نیازمند اطلاع‌رسانی به رسانه‌هاست، حتما از طریق سخنگوی ستاد، یعنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، باید مطرح شود.

وی در ادامه افزود: جدیت و مراقبت بیشتر در اماکن مقدسه سراسر کشور مورد تاکید رئیس‌جمهور است؛ لذا توقع و درخواست ما این است که همچنان ستاد حرم مطهر رضوی مستمرا جلسات خود را برگزار و محدودیت‌ها و ملاحظات را حین زیارت زائران اعمال نماید.

نظری خاطرنشان کرد: همچنین کنترل مبادی ورودی به استان اعم از زمینی و هوایی در کل کشور مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفته که حتما باید اطمینان حاصل شود تا آلودگی توسط مسافران منتقل نشود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن تاکید کرد: برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن ماه تصمیم خاصی صورت نگرفت ولی تصمیم کلی این بود در وضعیت قرمز از شیوه‌های بهداشتی مناسب استفاده شود تا هم این مناسبت برگزار شود و در عین حال مقوله حفظ سلامت مردم مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج